OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som Utredningssekreterare ingår i kommunens Serviceförvaltning.
Serviceförvaltningen ansvarar bland annat för kommunens gator och parker, VA, översikts- och detaljplanering, kultur och fritid samt måltids- och lokalservice. Skurups kommun har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för företag och Utredningssekreteraren är därför en bidragande roll i detta arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är fördelad med halva arbetstiden inom Tillväxt- och utvecklingsenheten och halva arbetstiden inom VA-enheten. Den exakta fördelningen mellan de två enheterna kan komma att variera över tid, utefter verksamhetens aktuella behov.
På Tillväxt- och utvecklingsenheten kommer du bland annat att arbeta med tomtkön för villatomter och administration, kommunikation och planering som rör denna. Du uppdaterar också Serviceförvaltningens sidor på kommunens externa hemsida vid behov.
På VA-enheten kommer du arbeta med abonnentfrågor, utredningar och ekonomi. Nya utredningar och arbetsuppgifter tilldelas varefter behov uppstår. Tjänsten servar alla förvaltningens enhetschefer med övergripande kvalitetsarbete så som arbete med GDPR, IT licenser, telefonlistor, semesterlistor mm.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från högskola eller universitet med inriktning mot offentlig förvaltning, t.ex. statsvetare, jurist, samhälls- eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av arbete från kommunal förvaltning inom motsvarande arbetsområde är meriterande.
Vi arbetar företrädesvis i olika teamsammansättningar, vilket förutsätter att du har lätt för att samarbeta, är kreativ, noggrann och har hög servicekänsla. Det övergripande uppdraget kräver att du självständigt kan driva ett utvecklingsarbete.
Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift, goda datakunskaper samt lätt för sätta dig in i olika IT-system. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete, har ett gott omdöme, kunna ta ansvar och ta initiativ till utveckling och möta utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Att skapa goda relationer och samarbeten sker naturligt för dig. Vid rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.