Utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. Det är en inspirerande plats som präglas av vacker miljö, kreativitet och engagemang. Miljön i stadskärnan och i det omgivande landskapet är fantastisk och kultur- och föreningslivet stort.. Välkommen till Arboga.

Arboga kommun och kommunstyrelseförvaltningen söker en utredningssekreterare med placering på kommunkansliet.

Kommunkansliet tillhandahåller resurser för sammanträdesadministration och ärendeberedning för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Vi ansvarar för sekreteraruppgifter för kommunchef och kommunalråd och sekreterarskap i kommunstyrelsens råd. Vi ansvarar för service gentemot politiker och allmänhet.

Vi ansvarar även för samordning av den övergripande långsiktiga planeringen, kollektivtrafikplanering, samordning av det brottsförebyggande arbetet, folkhälsoarbetet och statistiksammanställningar och prognoser, arkivfrågor, posthantering och kopiering, administrationen för allmänna val samt vissa juridiska frågor.

Arbetsuppgifter
Du svarar för handläggning av utredningar, remissvar och andra ärenden. Sekreterarskap i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige eller kommunstyrelsens råd förekommer regelbundet. Utveckling av administrativa rutiner och arbete i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem W3D3.

Kvalifikationer
Relevant universitets- eller högskoleutbildning exempelvis inom statsvetenskap eller juridik. Du har en flerårig yrkeserfarenhet inom kommunal verksamhet.

Som person är du kvalitetsmedveten och ditt arbetssätt präglas av självständighet, struktur och flexibilitet. Du har förmåga att planera och prioritera arbetsuppgifter samt snabbt sätta dig in i olika frågeställningar. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt att du är tydlig och lyhörd i din kommunikation. Du har även en god stilistisk förmåga.

Anställningsvillkor
Heltid, tills vidare.

Tillträde
Tillträde snarast efter överenskommelse

Lön
Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontaktpersoner
Kanslichef Ylva Petersson, 0589-870 07
Kommunchef Jerker Parksjö, 0589-870 08
Kommunsekreterare Jessica Hänninen, 0589-871 78

Fackliga kontaktpersoner
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2015-05-17.

Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 02/15.

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun Arboga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 april 2015

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023