OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Fagersta ligger i Norra Västmanland och består av drygt 12 000 invånare. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare ett omfattande samverkan med närliggande kommuner.
Kommunkansliet söker nu en utredningssekreterare. Kansliet ansvarar bland annat för ärendehanteringen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, beredningar, kommittéer och råd. Här finns även kommunstyrelsens diarium, arkiv samt informations- och beredskapsfrågor
Arbetsuppgifter
Befattningen innehåller en stor variation av arbetsuppgifter. Du kommer att vara en nyckelperson i kommunstyrelsens beslutsprocess. Dels som utredare med uppdrag att ta fram beslutsunderlag, dels som sekreterare i kommunstyrelsen. Specifika uppgifter är att utforma remissyttranden, besvara motioner, utvärdera aktiviteter, vara projektledare för diverse uppgifter, skriva protokoll och ansvara för kallelser. I tjänsten ingår också vissa beredskaps- samt informationsfrågor.
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig eller juridisk högskoleexamen och kunskap om hur en kommun fungerar. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är allmänt samhällsintresserad. Du kan snabbt växla mellan arbetsuppgifter av olika slag.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Yvonne Flodström
0223-444 15
Enhetschef Åsa Gustavsson
0223-442 12
FSA Josefin Wendel
0223-445 18
LSR Kristina Tinkler
0223-445 29
Rektor Lena Jansson
0223-444 41
Rektor Leif Lejdelin
0223-443 91
Medicinskt ansvarig sjuksköterska Eva Blomberg
0223-442 78
Biträdande socialchef Martina Nordin
0223-442 62
Integrationshandläggare Mona Söder
0223-442 16
Enhetschef Tram Stenqvist
0223-445 45