Utredningssekreterare, Planeringsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Utredningssekreterare, Planeringsavdelningen

BUF:2014:268

Barn- och Utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.

Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!

Barn- och utbildningsförvaltningens planeringsavdelning ansvarar för verksamhetssystemen Procapita och edWise och övriga It-frågor inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Utöver det lokalfrågor, antagning till gymnasieskolan, arkiv, diarium, kallelser och protokoll till nämnd och förvaltningsövergripande samverkansgrupp. Våra lokaler finns i Rådhus Skåne i Kristianstad. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer:
http://www.kristianstad.se/sv/Kristianstads-kommun/Utbildning/Central-forvaltning-BUF/Planering/

Arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare/nämndsekreterare i Barn- och utbildningsförvaltningen arbetar du huvudsakligen med kallelser och protokoll till Barn- och utbildningsnämnden, dess arbetsutskott, samverkansgrupp, samt övrig administration kring nämndens arbete. Du är vid behov också backup till vår registrator. Du är en nyckelperson när det gäller att hålla samman arbetet i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem Evolution. Tjänsten ingår i Planeringsavdelningen.

Kvalifikationer
Du ska ha en samhällsvetenskaplig högskoleexamen och utbildning i förvaltningsrätt. Du har erfarenhet av sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse. Du ska också ha erfarenhet av arbete i digitalt ärendehanteringssystem. Om du tidigare har arbetat i Evolution betraktas det som meriterande, likaså om du har erfarenhet av annat administrativt arbete.

Du ska ha en god känsla för svenska språket och har lätt för att formulera dig såväl i tal som i skrift. Du behöver goda kunskaper i IT, ser nyttan av ny teknik och har ett intresse för samhällsfrågor.

Som person är du systemorienterad, säkerhetsorienterad och självständig. Du är engagerad, har lätt för att skapa nya kontakter och har god samarbetsförmåga.

Du bör också ha B-körkort.

Anställningsvillkor
Vikariat, 75% med tillträde snarast enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-05-31.

För mer information, ta kontakt med
Håkan Nilsson, Planeringschef, 044-13 64 17

För facklig information, ta kontakt med
Rolf Sjöberg, SACO, 044-13 64 40

Sista ansökningsdatum
2014-07-14

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen-Sök tjänst-längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Själv-service, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Handläggare Magnus Ericson på 044-13 21 48.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Publicerat: 11 juni 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023