OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210161
Arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare på enheten för nämnd- och ärendehantering har du en viktig roll i att ta fram väl underbyggda beslutsunderlag till både förvaltningsledning och den politiska ledningen.
Du ansvarar för att ensam eller tillsammans med kollegor samla in, bearbeta och analysera information samt utforma förslag till beslut. Tillsammans arbetar ni för utveckling och ökad kvalitet i verksamheterna. Du omvärldsbevakar regionalt och nationellt samt följer aktuella frågor och ärenden i förvaltningen.
Utredningarnas innehåll varierar och du sätter dig in i nya områden och anpassar ditt tillvägagångssätt. Ibland har du kort tid på dig att svara på till exempel en remiss parallellt som du under en längre tid arbetar med en fördjupad analys.
Kvalifikationer
Vi söker dig med utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer adekvat, motsvarande minst 180 högskolepoäng. Du har minst ett års erfarenhet av utredningsarbete inom en politiskt styrd organisation, till exempel statlig eller kommunal verksamhet.
Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och områden och skapa dig en överblick för helhetssyn. Det är av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har god vana av digital dokumenthantering.
Som person är du ansvarstagande och kan arbeta självständigt samtidigt som du förstår din roll i ett större sammanhang. Du är positiv, initiativtagande och bygger hållbara relationer. Du är också analytisk, strategisk och har förmåga att driva frågor framåt. För att lyckas i rollen krävs också att du har integritet och är lyhörd samt har en ödmjukhet och förståelse för komplexiteten i uppdragen. Du gillar att samarbeta för att nå gemensamma mål och du är lugn i stressiga situationer och kan förhålla dig till förändrade förutsättningar.
Det är meriterande om du har kunskaper inom vård och omsorg och/eller för verksamheten relevant lagstiftning.
Om arbetsplatsen
Enheten för nämnd- och ärendehantering söker en utredningssekreterare. Enheten består av tio medarbetare som har det övergripande ansvaret för utredning av ärenden och annat stöd och service till hälsa-, vård- och omsorgsnämnden.
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat om 12 månader
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Maj 2021 eller enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98