Utredningssekreterare till kvalitets- och utvecklingsavdelningen

Utredningssekreterare till kvalitets- och utvecklingsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20211934

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi på gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningens kvalitets- och utvecklingsavdelning en vikarierande utredningssekreterare. 

Som utredningssekreterare hos oss arbetar du med förvaltningsövergripande planering, kartläggning, utredning, samordning, uppföljning och analys. Du är ett stöd i förvaltningens och nämndens övergripande arbete för att nå målen. Du bidrar till vidareutveckling av uppföljningsmetoder och -processer, hämtar statistiska data ut databaser och system samt säkerställer kvaliteten av data och statistik som används på huvudmannanivå.

Denna roll är uppdelad i två huvuduppdrag. Dels ett övergripande processansvar för arbetet med den kommunala målstyrningen och säkerställa att detta sker i enlighet med stadens riktlinjer. Dels ett processansvar för förvaltningens arbete med intern kontroll. Utöver detta ingår att bereda ärenden till nämnden, skriva remissvar samt göra mindre utredningar. 

Under kommande år kommer ett uppdrag vara att bidra i arbetet med att länka samman den kommunala och statliga styrningen. Arbetet sker tillsammans med kvalitets- och utvecklingschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom företrädesvis samhällsvetenskap eller statsvetenskap. Det är meriterande med studier inom ekonomi och statistik. Utöver det krävs minst två års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete, utvecklingsarbete eller analytiskt arbete samt erfarenhet av arbete inom utbildningsväsendet.

För att trivas i rollen som utredningssekreterare hos oss så tror vi att du är analytisk och har god förmåga att överblicka helheten. Du är strukturerad och kan organisera och planera ditt arbete. Du trivs med att ha många kontakter i ditt arbete, både internt och externt, och har en god samarbetsförmåga. Du är kommunikativt, uttrycker dig tydligt i skrift samt kan presentera analyser och resultat såväl muntligt som visuellt.  

Låter detta som en tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! 

Om arbetsplatsen
Kvalitets- och utvecklingsavdelningen har en central roll i uppdraget att öka måluppfyllelsen och öka likvärdigheten i Malmö stads gymnasieskolor och vuxenutbildning. Avdelningens övergripande syfte är att bidra till att alla elever når målen med sin utbildning. Kvalitets- och utvecklingsavdelningen arbetar med att ge förvaltningsledning, skolledare, förstelärare, processledare och andra nyckelpersoner professionellt stöd inom områden som rör kvalitetsarbete och utveckling. Uppdragen är både strategiska och operativa och utgår på verksamheternas och ledningens behov.

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi cirka 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande. 

Utbildningskontoret på Storgatan 20 samlar våra centrala stödfunktioner och är organiserat i ett nämndkansli och fyra avdelningar: Avdelningen för kommunikation, medborgarkontakt och antagning, Ekonomiavdelningen, HR-avdelningen samt Kvalitets- och utvecklingsavdelningen. Då kvalitets- och utvecklingsavdelningen utgör en av fyra förvaltningsövergripande stabsfunktioner är det av stor vikt att avdelningens medarbetare har ett nära samarbete med övriga stabsfunktioner och strävar efter att samordna sina insatser.

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat 1 år
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 1 oktober eller enligt överenskommelse

Övrigt
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
 
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
 
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023