OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20232074
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär myndighetsutövning och du kommer att handlägga ärenden enligt alkohollagen och lagen om tobak och liknande produkter och ge information till tillståndshavare och sökande i allmänhet. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra myndigheter. I arbetet ingår det också att genomföra yttre tillsyn, antingen enhetens egna eller tillsammans med andra myndigheter, samt att utreda och föredra ärenden för beslutsfattare och fatta egna beslut enligt delegationsordning.
På tillståndsenheten strävar vi efter att kontinuerligt förbättra den kommunala servicen och myndighetsutövningen i staden och vi värnar om god dialog, service och rådgivning.
Som utredningssekreterare ingår det i dina arbetsuppgifter att göra tillsyn 40 timmar om året under vissa kvällar och helger enligt verksamhetens behov. Det tillkommer ett lönetillägg för detta.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en juridisk, ekonomisk eller statsvetenskaplig examen på minst kandidatnivå. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom statlig, regional eller kommunal kontext.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av handläggning enligt alkohollagen och/eller lagen om tobak och liknande produkter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av självständigt utredningsarbete och erfarenhet av att granska årsredovisningar.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift. Det är viktigt att du är självgående, har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att fatta egna beslut. Arbetet ställer höga krav på integritet och social säkerhet. Som person är du ansvarskännande och noggrann och har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Tillståndsenheten handlägger ärenden enligt alkohollagen och lagen för tobak och liknande produkter. Enheten är en del av Arbetsmarknads- och socialförvaltningen och har nära samarbeten med stadens tillståndshavare och flera myndigheter.
På tillståndsenheten arbetar 13 utredningssekreterare/handläggare, 2 assistenter och 7 inspektörer. Tillståndsenheten utövar även tillsyn över de serveringsställen som har serveringstillstånd och de butiker som säljer tobak eller folköl och fungerar som remissinstans till Spelinspektionen.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 1 år
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2023-12-01 eller enligt överenskommelse.
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98