OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare kommer du att ha arbetsuppgifter inom delprocessen att utreda och bereda ärenden och ge kvalificerat stöd för beslutsfattande. I arbetet ingår tillämpning av regelverk, uppföljning, utarbetande av lokala riktlinjer/policy, remisshantering och projektledning gällande främst utbildningsfrågor (grundläggande och avancerad nivå).
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig med akademisk examen eller kunskaper/erfarenheter som prövas likvärdigt. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska samt vana från webbredaktionellt arbete. Vi förutsätter att du har utrednings- och processorienterad handläggningserfarenhet och kunskap om högskolesektorn och dess regelverk. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Förmåga att kunna arbeta självständigt och med flera arbetsuppgifter parallellt är en nödvändighet liksom god samarbetsförmåga.