OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220365
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär myndighetsutövning och du kommer att handlägga ärenden enligt alkohollagen och lagen om tobak och liknande produkter och ge information till tillståndshavare och sökande i allmänhet. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra myndigheter. I arbetet ingår det också att genomföra yttre tillsyn, antingen enhetens egna eller tillsammans med andra myndigheter På tillståndsenheten strävar vi efter att kontinuerligt förbättra den kommunala servicen och myndighetsutövningen i staden och vi värnar om god dialog, service och rådgivning. I arbetet ingår det att utreda, föredra ärenden för beslutsfattare och fatta egna beslut enligt delegationsordning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en juridisk, ekonomisk eller statsvetenskaplig examen på minst kandidatnivå. Du har erfarenhet av handläggning inom kommunal eller statlig kontext. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiska granskningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av ärenden inom gällande lagstiftning.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift. Det är viktigt att du är självgående, har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att fatta egna beslut. Arbetet ställer höga krav på integritet och social säkerhet. Som person är du ansvarskännande och noggrann och har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
Tillståndsenheten handlägger ärenden enligt alkohollagen och lagen för tobak och linkande produkter. Enheten är en del av Arbetsmarknads- och socialförvaltningen och har nära samarbeten med stadens tillståndshavare och flera myndigheter. På tillståndsenheten arbetar 14 utredningssekreterare, två assistenter och en enhetschef. Tillståndsenheten utövar även tillsyn över de serveringsställen som har serveringstillstånd och de butiker som säljer tobak eller folköl och fungerar som remissinstans till Spelinspektionen.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 3
Tillträde: Snarast eller överenskommelse
Övrigt
Obs! Lördagen 19/2 kommer vårt rekryteringssystem vara otillgängligt på grund av en uppdatering. Ansökningsmöjligheterna kommer därför att påverkas denna dag.
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98