Utredningssektionen söker beslagshandläggare till Kristianstad, vikariat

Utredningssektionen söker beslagshandläggare till Kristianstad, vikariat

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Utredningssektionen i polisområde Blekinge nordöstra Skåne söker nu två beslagshandläggare för vikariat med placering i Kristianstad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Vikariaten gäller t o m 2021-05-02 respektive 2021-08-31.

Polisområde Blekinge nordöstra Skåne sträcker sig från Hässleholm i väst till Karlskrona i öst. Det består av tio kommuner fördelat på de fyra lokalpolisområdena Hässleholm, Kristianstad, Karlshamn och Karlskrona. Utredningssektionen arbetar för att utveckla förmågan att nå de långsiktiga strategiska målen, förbättra utredning och lagföring, stark lokal närvaro samt vara en attraktiv arbetsgivare och samarbetspartner.

Beslagsgruppen består av sex beslagshandläggare varav två är stationerade i Karlskrona och fyra i Kristianstad. Utöver detta så finns det en planerare och en administratör som arbetar med utskrift av förhör.

För oss är det självklart att vi samverkar såväl inom sektionen som tillsammans med andra sektioner. Vi arbetar ständigt med att utveckla metoder och hitta bättre lösningar och söker nu dig som har vilja och driv att vara en del i vårt fortsatta utvecklingsarbete.

På utredningssektionen finns fem utredningsgrupper, två spaningsgrupper, en beslagsgrupp och en verksamhetsstödgrupp. Vi är 91 medarbetare och har verksamhet i hela polisområdet; Hässleholm, Kristianstad, Karlshamn och Karlskrona.


ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som beslagshandläggare innebär att du har ett övergripande ansvar vilket innefattar både administration och fysiskt arbete, bland annat tunga lyft, men även hantering av farligt gods, som bensin, gaser, explosiva ämnen m.m.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat sökningar i ett flertal IT-system, utlämning av gods, hantering av inkomna beslag, såsom förvaring, försäljning och förstörande, samt dokumentation av de åtgärder som vidtas i samband med detta. Vidare ska du kunna tolka domar och de direktiv som avser beslag för att kunna effektuera beslut och ha kontakter med utredare, förundersökningsledare, åklagare, domstolar och allmänhet. Du arbetar i en grupp av handläggare under ledning av en gruppchef.

Polismyndigheten arbetar med löpande verksamhetsutveckling, varför det är viktigt att du som söker är flexibel och öppen för att ta in ny utbildning eller rutiner, i linje med att förbättra och utveckla verksamheten.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• arbetslivserfarenhet av arbete med handläggning
• goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• B-körkort, manuell växel
• goda kunskaper i Microsoft Office-paketet

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• kunskap i Durtvå, Polismyndighetens digitala utredningsstöd
• erfarenhet och kunskaper i andra av Polismyndighetens interna system
• erfarenhet av funktion som beslagshandläggare
• erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du:
• har god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• har förmåga att prioritera, även vid tidspress
• har en mycket god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt
• är flexibel, vilket innebär att du har förmåga att prioritera och snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter och tempo
• är serviceinriktad du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• är noggrann och ansvarstagande i ditt arbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Anställningsform: Vikariat t o m 2021-05-02 respektive 2021-08-31.
Arbetsort: Kristianstad
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör med funktion som handläggare beslag

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Har du skyddad identitet eller vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult Anne-Lie Holgersson, 010-56 20127, annelie.holgersson@polisen.se.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2020
  • Ansök senast: 10 november 2020

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024