Utredningsstrateg med brinnande intresse för framtidens äldreomsorg

Utredningsstrateg med brinnande intresse för framtidens äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar.

Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

För att skapa en långsiktig hållbar verksamhet, med kommuninnevånarnas bästa i fokus, arbetar vård- och omsorgsförvaltningen med ett kontinuerligt och målmedvetet utvecklingsarbete i hela organisationen.

Till vår stab inom enheten för Kansli & Kvalitet söker vi nu en utredningsstrateg inom vård- och omsorgsområdet. Inom enheten finns fantastiska kollegor med kansli-, utrednings- och strategiska funktioner. Vi sitter i trivsamma lokaler centralt placerade i Lund, med närhet till både kommunikation samt mat- och kulturinspiration. 

Som anställd hos oss har du tillgång till en rad förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se/formaner

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som har stor erfarenhet av kvalificerade utredningar och som är skicklig på att utreda, formulera remissvar och genomföra kvalificerad handläggning på uppdrag av nämnd och förvaltningsdirektör.

Tjänsten är en bred utredningsroll där du kan göra skillnad och kan använda din förmåga att förena det brukarnära perspektivet med det förvaltningsövergripande.

Som utredningsstrateg arbetar du förvaltningsövergripande i stabsorganisationen och är direkt underställd avdelningchef för kansli & kvalitet. Genom omvärldsanalys, strukturerade utredningar och systematiska strukturer är du en viktig del i att skapa bra underlag och förutsättningar för vår nämnd och våra chefer ska kunna utveckla verksamheten och fatta beslut.

Enheten ansvarar för samordning av förvaltningens krisberedskap vilket är en del av utredningsstrategens uppdrag.

I rollen som utredningsstrateg arbetar du både självständigt och tillsammans med andra och har många kontakter med kollegor, politiker och organisation både internt och externt. Din förmåga att skapa professionella och goda kontakter är därför en viktig nyckel till framgång i ditt arbete.

Du är förvaltningens representant i vissa uppdrag och ansvarar för utredningar på uppdrag av nämnd och förvaltningsdirektör.

Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete i ett härligt gäng med goda möjligheter till att påverka uppdraget och din personliga utveckling. 

Vi söker dig som

har relevant universitets- eller högskoleutbildning (lägst kandidatnivå 180 hp) inom område för uppdraget eller motsvarande utbildning, exempelvis statsvetenskap, socialt arbete eller juridik. Det är en merit om du har utbildning inom berörda lagområden.

För att vara framgångsrik i utredningsstrategsrollen krävs att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Likaså att du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation antingen inom kommun, region eller statlig myndighet.

 Det är viktigt att du har erfarenhet av att självständigt arbeta systematisk med större utredningar (t ex besvara remisser eller motioner), planering, uppföljning, statistik och analys på strategisk övergripande nivå inom området.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kris- och beredskapsarbete och nämndsadministration från vård- och omsorgsområdet eller motsvarande. Har du varit projektledare eller arbetat med processledning är det en fördel.

För tjänsten krävs även att du har kunskap kring regelverk som styr vård- och omsorgsarbetet samt en förståelse för och ett intresse för området. Du har också gedigen erfarenhet av att skriva utredningar och andra typer av rapporter och att du har en god analytisk förmåga att till dig omfattande och ibland komplex information. Det är avgörande för rollen att uttrycka sig väl i tal och skrift i det svenska språket vid både kommunikation och dokumentation.

Som person brinner du för ditt arbete och vill ha roligt på jobbet. Du är prestigelös och arbetar lika gärna ensam som i grupp. Du är uthållig i arbetet med att ständigt utveckla och förbättra samt trivs med att ha ett helhetsperspektiv, men även att kunna se viktiga detaljer. Du tar initiativ, är kontaktskapande och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. 

Det är av vikt att du gillar ordning och reda, struktur och systematik samt att du känner dig bekväm med att hugga tag i olika frågor och flytta mellan uppdrag.

Det är även ett stort plus om du har arbetat med stödsystem som Stratsys, Qlikview och Webropol. Det är dock inget krav.

Övrigt

Vi planerar intervjuer till förmiddag den 22 och 24 augusti 2023.

Notera att vi under semesterperioden under sommaren har längre annonseringstid än vanligt. Vi gör allt vi kan för att svara på eventuella frågor kring tjänsten men under sommaren kan det vara svårare att nå oss under vissa semesterperioder. Lättast att nå någon av oss för frågor är därmed enligt följande:

- Susanne Berg, Kvalitetschef , susanne.berg@lund.se
- Nås bäst från vecka 30
- Anne Jüriado Kammenhed, anne.juriadokammenhed@lund.se
- Nås bäst vecka 28-31
- Martina Harling, Rekryteringskonsult, martina.harling@lund.se
- Nås bäst vecka 25 och  33 
- Notera: i mitt autosvar i e-posten kan du se vem som är i tjänst under min frånvaro. 

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024