OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du samhällsintresserad och söker ett unikt arbete i demokratins tjänst där du kan bidra med dina administrativa kunskaper och färdigheter? Då kan det här vara något för dig.
Utbildningsutskottet bereder bl.a. frågor om skolväsendet, högre utbildning, forskning och rymd. I uppgifterna ingår även att bevaka EU-frågor samt att följa upp och utvärdera tidigare riksdagsbeslut. Utskottet har 17 ledamöter och biträds av ett kansli som består av sju medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med det löpande kansliarbetet för att stödja utskottets verksamhet. I arbetet ingår både kvalificerade och vissa enklare administrativa uppgifter. Det innebär bl.a. att arbeta i olika it-system samt ansvara för digitala utskick av sammanträdeshandlingar. Det ingår också att föra sammanträdesprotokoll, hantera inkomna dokument och att medverka vid framställning av utskottets betänkanden. Du kommer även att arbeta med kansliets planering av ärenden och sammanträden samt administrera besök, seminarier, resor m.m. Arbetet är serviceinriktat och medför kontakter både inom och utanför riksdagen.
Dina kvalifikationer
Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna i Riksdagsförvaltningen, Regeringskansliet eller annan offentlig förvaltning. Du har god it-vana och är därför bra på att söka och arbeta i olika it-system och har goda kunskaper i Officepaketet. Du formulerar dig väl i skrift. För arbetet är det viktigt att du är initiativrik, kan arbeta självständigt och ibland under tidspress och att du har en god servicekänsla. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både i grupp och på egen hand. Du arbetar med god framförhållning och är effektiv samtidigt som du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Vi förutsätter att du har ett intresse för samhällsfrågor och den politiska beslutsprocessen.
Kansliet, som är en liten enhet, verkar i en dynamisk miljö som förutsätter flexibla medarbetare. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 7 september.
Referensnummer: 2544-2021/22
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
• Cecilia Nordling, kanslichef, 08-786 42 42
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86