Utskottsekreterare till Orsa kommun

Utskottsekreterare till Orsa kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Orsa kommun, en liten pärla i Siljansbygdens norra del. Här finns vildmark runt knuten och kulturen i centrum. I Orsa gör vi saker tillsammans på ett enkelt sätt med nära samverkan och korta beslutsvägar. I Orsa skapar vi med människor, inte för, här finns livskvalitet och vi gör saker möjliga. I Orsa finns gemenskap, mod och skaparkraft.





Verksamhetsområdet Service och utveckling ansvarar för kost, planering och utveckling samt gemensamt stöd och medborgarservice.

Gemensamt stöd och medborgarservice är en central stödfunktion genom administration, kontaktcenter och bemanning.



Utskottsekreterare
Orsa Kommun behöver en ny utskottsekreterare.

Vår nuvarande sekreterare går vidare till en ny tjänst inom kommunen.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med administration och tycker att det är kul! . Du kan arbeta strukturerat, kvalitetsmedvetet och är noggrann. Du får gärna ha ett grundläggande intresse för samhällsfrågor och kan sätta dig in olika ärenden som tas upp i politiska utskott vid behov. Vi erbjuder omväxlande och utmanande arbetsuppgifter samt möjlighet att vara med och utveckla verksamheten genom bl.a. digitalisering 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av arbete med:  

Nämndadministration 

Dataskyddsarbete 

Systemadministratör 

Fakturahantering 

Även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer som till exempel att ingå i redaktörsgruppen där du skriver och publicerar information på Orsa kommuns webbplats, intranät och sociala medier. Inom enheten samarbetar vi om flera arbetsuppgifter och ersätter varandra vid behov

Vi söker dig 
Vi söker dig som har en utbildning med inriktning mot administration eller offentlig förvaltning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du kan prioritera och hantera en mängd olika arbetsuppgifter. Du är en ansvarskännande, självgående och strukturerad person samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  Du är en kommunikativ och serviceinriktad person. 

Du ska kunna hantera den digitala miljön och arbeta i Officepaketet samt flera andra verksamhetssystem för att klara uppdraget. Meriterande om du har erfarenhet av nämndadministration och dokumenthanteringssystem. Kunskaper inom dataskyddsarbetet och GDPR är meriterande. 

Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. 

Arbetsprov kan komma att genomföras som en del i rekryteringen. 

 





Välkommen med din ansökan!


 


Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Nämndsekreterare, Solna stad

Nämndsekreterare, Solna stad

29 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

28 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024