OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av miljö- och jordbruksfrågor? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Miljö- och jordbruksutskottets kansli arbetar med att stödja den parlamentariska processen och utskottets ledamöter, och nu söker utskottet en ny medarbetare till sitt kansli.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person som ska delta i det löpande arbetet vid utskottskansliet. Du följer utvecklingen inom miljö- och jordbruksutskottets område och fungerar som ett stöd till utskottets ledamöter tillsammans med dina kollegor på kansliet. En del av arbetsuppgifterna rör ansvar för EU-frågor, bland annat att hantera inkomna dokument och sammanställa underlag inför utskottets informationstillfällen med regeringen. Andra uppgifter är att planera för och handlägga utskottets möten, besök, resor och konferenser. Du biträder även vid planering och genomförande av utskottssammanträden och vid ärendehanteringen i övrigt. För att stödja kansliets föredragande ingår det i arbetet att i viss utsträckning ta fram förslag till utskottets beslut och att föredra ärenden för utskottet. Du deltar också i utskottets uppföljnings- och utvärderingsarbete. Du ska vara beredd att kunna utföra såväl administrativa som mer fackmässiga arbetsuppgifter, en del rutinbetonade, andra mer kvalificerade.
Dina kvalifikationer
Du har akademisk examen med företrädesvis juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning. Erfarenhet av arbete med EU-frågor är meriterande liksom erfarenhet av arbete i Riksdagsförvaltningen, Regeringskansliet eller någon annan del av den statliga förvaltningen. Kunskaper inom utskottets beredningsområde är också meriterande. Arbetet kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift samt att du har goda kunskaper i engelska.
Du har integritet, är noggrann och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare kan du arbeta både självständigt och i grupp, tidvis under tidspress. Kansliet är en liten enhet och arbetet utförs i nära samarbete med kollegorna. Det är därför viktigt att du trivs i en mindre grupp och har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
• Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
• Omfattning: Heltid
Anställningen är tidsbegränsad till och med den 30 september 2022.
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 19 september 2021.
Referensnummer: 2563-2020/21
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
• Magnus Blücher, kanslichef, 08-786 59 23
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86