OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eda kommun har ca 8 500 invånare och är vackert belägen i västra Värmland. Kommunen ligger mitt emellan Karlstad och Oslo med goda kommunikationsmöjligheter åt vardera hållet. Aktiviteten efter den svensk-norska gränsen har påverkat utvecklingen i kommunen på ett gynnsamt sätt genom en blomstrande gränshandel, där mer än 3 miljoner människor möts varje år. Det finns fortsatt intresse från näringslivet att etablera sig i kommunen, vilket också ställer krav på den kommunala servicen. Det lokala näringslivet med tyngdpunkt på industri och handel gör Eda till en attraktiv kommun. Eda kommun erbjuder goda möjligheter till varierande fritidsaktiviteter både sommar- och vintertid och några av våra anläggningar som lockar många besökare är Valfjället Skicenter och Eda Golfklubbs unika 18-hålsbana.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för Turism Information Administration söker en utskottssekreterare.
Tjänsten som utskottssekreterare innebär att du är sekreterare i kommunstyrelsens allmänna utskott, samhällsbyggnadsutskott och jävsnämnden.
Arbetsuppgifterna är bl a att vara delaktig i ordförandeberedningar, upprättande av kallelser, protokollskrivning, diarieföring och arkivering av avslutade ärenden. Dessutom ingår att göra regelbundna avstämningar av pågående ärenden i diariet inom dina verksamhetsområden. Du har i rollen som sekreterare ett nära samspel med handläggare och chefer i kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen med samhällsvetenskaplig, juridisk inriktning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att ta egna initiativ. Du är även servicemedveten och har förmåga att hantera perioder med hög arbetsbelastning. Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
I avdelningens uppdrag ingår att ansvara för kommunens och några av de kommunala bolagens posthantering, registrering och diarieföring av handlingar samt för kommunarkivet och arkivtjänster. Avdelningen samordnar och leder utredningsinsatser enligt uppdrag. Medborgarkontoret med kommunens och bolagens telefonväxel är kommunens ansikte utåt och svarar för kundtjänst till medborgare som information, service och vägledning i kommunala ärenden. I uppdraget ingår också ansvar för kommunens besöksnäring, Morokulien Turistcenter, informationsverksamhet, kvalitetsarbete, EU-frågor och omvärldsbevakning.