Utskottssekreterare , ref nr 2021

Arbetsbeskrivning

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större.I dag är vi 54 873 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor.Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta.Vi är 4 800 medarbetare i 360 olika yrkeskategorier.Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas. Om verksamheten:Arbetsmarknads- och socialförvaltningen har ca 270 anställda.Tjänsten tillhör den administrativa gruppen, 12 tjänster som tillhör den centrala administrationen.Arbetsuppgifter:Som utskottssekreterare har Du som huvuduppgift att organisera och administrera förvaltningens sociala utskott.Utskotten är det politiska organ där beslut tas om vård inom socialtjänsten.Utskottssekreteraren hanterar myndighetsbeslut och arbetar under sekretess.IT-administrativt stöd innebär att Du är en av tre som hanterar det verksamhetssystem, Viva, som socialtjänsten använder för dokumentation.Rent praktiskt handlar det om allt ifrån vägledning och support, utbildning och utveckling samt rent administrativa arbetsuppgifter.Andra administrativa arbetsuppgifter kan ingå i tjänsten.Kvalifikationer:Vi förväntar oss att Du: - Har högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har mycket god datavana och är intresserad av att arbeta med IT - Har god förmåga att arbeta självständigt - Har mycket god organisationsförmåga - Är socialt intresserad och har god förmåga till samarbete och kommunikation - Kan formulera Dig väl i tal och skrift Det är meriterande om Du har arbetat inom kommunal verksamhet, gärna vård och omsorg eller socialtjänst.Det är önskvärt med erfarenhet av arbete med myndighetsbeslut eller juridiska dokument.Personlig lämplighet har stor betydelse då tjänsten är en mycket viktig del i socialtjänstens kärnverksamhet.Anställningsform:Allmän visstidsanställning Anställd from/tom:Enl överenskommelse - 1 år med ev förlängning Tjänstgöringsgrad:100% Sista ansökningsdag:2010-04-07 Anställningsintervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden.[Detta för att få en mer effektiv, snabbare och säkrare hantering av Din ansökan.Sökinstruktioner finner Du på vår hemsida: www.trollhattan.se.För att komma till ansökningsformuläret klicka[länkennedan.[[

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 19 mars 2010
  • Ansök senast: 7 april 2010

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

28 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024