Utskottssekreterare sökes till verksamhet i söderort

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

För kunds räkning letar vi nu efter en erfaren utskottssekreterare till kommunal verksamhet. Uppdraget ska tillsättas omgående och beräknas pågå fram till den 31 augusti 2015. Tjänsten är på deltid, 50%. Arbetstiden kan förläggas efter önskemål, dock är arbete under måndagar ett krav.

Som utskottssekreterare fungerar du som ett administrativt stöd till de förtroendevalda på plats. Dina arbetsuppgifter består till stor del av ärende- och dokumenthantering enligt nedan:

• Postöppning och hantering av e-post
• Ärenderegistrering
• Sammanträdesadministration
• Stöd och service till förtroendevalda och handläggare
• Arkivering

Din profil

Följande kompetens efterfrågas:

• Kunskap om nämndhantering och nämndprocesser
• Kunskap inom socialrätt och förvaltningsrätt
• God administrativ förmåga
• Flerårig erfarenhet av arbete med liknande uppgifter
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

För att passa in i verksamheten bör du som person vara öppen, prestigelös och redo att rycka in där det behövs. Du är snabblärd och har lätt för att lära dig nya system och rutiner. Självklart är du ordningssam och noggrann. Du är också serviceinriktad och vet vikten av att vara en god ambassadör för Arena Personal.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONTOR Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 2 april 2015

Postadress

Metallvägen 54
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024