Utvecklande Ekonomijobb på MannTek i Mariestad!

Utvecklande Ekonomijobb på MannTek i Mariestad!

Arbetsbeskrivning

MannTek är beläget i Mariestad, omsätter dryga 300 Mkr med en exportandel om 99% till över 100 länder. Vi har dotterbolag i Kina och Dubai och säljkontor i Tyskland, England, Argentina, Holland, Spanien och Belgien

Vår huvudsakliga produkt är utrustning för säker och spillfri hantering av bränslen, kemikalier och gaser. Ett stor tillväxtsegment är utrusning för att tanka flytande naturgas (LNG). Här har bolaget fortsatt att bredda sin affärsidé och är idag störst på kompletta fartygsbunkringssystem. Vi ser en fortsatt expansion inom detta område och det innefattar nu också kopplingar och system för att kunna tanka flytande vätgas. Här samarbetar vi med de största operatörerna i världen. Vi har timmar från order till färdig produkt när andra har veckor. När andra analyserar nya marknader och produkter är vi redan på plats och har produkterna framme. Vi är stolta över vår företagskultur och är fullständigt övertygade om att kultur slår strategi. Vi tror på en stark gemenskap och att allas insatser är lika mycket värda. Vill du ha ett jobb där du kan utveckla dina idéer och få utlopp för din framåtanda då är möjligheterna obegränsade hos oss.

Vi fortsätter vår tillväxtresa, utökar Ekonomiavdelningen och söker därför en erfaren Ekonom/Administratör.
Är du en metodisk och driven person med sinne för siffror, då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I rollen som ekonom och administratör på MannTek kommer du att få arbeta i en global och händelserik miljö där du tillsammans med kollegorna på ekonomiavdelningen håller ordning på redovisning och administration.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som ekonomiadministratör kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:

• Löpande bokföring
• Kund och leverantörsreskontra
• Fakturahantering
• Tull- samt momsfrågor vid fakturering
• Månadsavslut och periodiseringar
• Att hjälpa till med månads och årsbokslut
• Registrering av leverantörer
• Att ge stöd till chefer och medarbetare inom administration och ekonomi
• Inköp av kontorsmaterial m.m.
• Övriga administrativa kontorsgöromål



Vem är du?
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på minst gymnasial nivå och har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. För att trivas i rollen gillar du att arbeta i en spännande omgivning där du får ta mycket eget ansvar och vara med och driva ekonomiarbetet framåt. Vi arbetar i en internationell miljö så vi vill att du är flytande i svenska och engelska språket, i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Microsoft Office. Kunskap i moms- och tullfrågor ses som en extra merit.

Har du erfarenhet från redovisning och administration och tycker om att jobba i en organisation där entreprenörskap och engagemang är viktiga hörnstenar i verksamheten, ska du söka denna spännande tjänst idag!

MannTek arbetar med Uniflex Bemanning och Rekrytering i denna rekryteringsprocess och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Anställningen sker direkt hos MannTek.
Sista ansökningsdag är 31/10. Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor kontakta rekryteringsansvariga hos Uniflex, Monica Andersson på tel: 073-600 68 46 och Lotta Birkfeldt på tel: 073-600 68 47,

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


21 november 2024