OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logistikentreprenader Sverige AB är genom Almega ett auktoriserat bemannings och konsultföretag inom logistikbranschen. Vi är specialiserade på entreprenadslösningar men utvecklar och erbjuder även andra kostnadseffektiva och högkvalitativa bemanningstjänster. Vi är även ISO certifierade enligt ISO9001 och ISO14001 och blev under 2007 utsedda till gasellföretag av Dagens Industri. Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Helsingborg, Nässjö och Norrköping och håller för närvarande på att etablera oss även i Malmö, Örebro, Skaraborg, Värnamo och Borås. I denna expansiva fas söker vi nu en Utveklande Key Account som vill vara med i ett spännande utvecklingsskede i Region Syd. Ibörjan av 2008 kommer vi finnas i ytterligare två nordiska länder - i Norge som Logistikkentrepriser AS och i Danmark under namnet Logistikentreprise Danmark AS. Vi startar även Logistikentreprenader Consulting och samlar våra direktrekryteringar under namnet Nordic Competence Search. Vår verksamhet baseras på kompetens, flexibilitet och partnerskap, allt för att minimera affärsrisken för våra uppdragsgivare. I denna expansiva fas söker vi nu en Key Account till Syd med placering i Helsingborg eller Malmö som kan hjälpa oss att utveckla och kvalitetssäkra våra befintliga samt nya kundsamarbeten. Arbetsuppgifter: Som Utvecklande Key Account kommer du att bedriva ett omfattande arbete med att utveckla och hitta nya samarbeten både med nya samt befintliga kundföretag. Du kommer även att vara till stöd gällande logistiska lösningar för våra kunder samt finna nya samarbetsformer gällande bemanning och entreprenad. Du svarar direkt under regionchefen och tillsammans med denne hjälper du till att driva verksamheten framåt. Din huvudsakliga sysselsättning kommer att vara att samarbeta med kunderna gällande logistik men även en del kontorssysslor kommer att förekomma. Tjänsten kommer på sikt att innebära ca tre resdagar per vecka inom regionen som innefattar Skåne. Utbildning/erfarenhet För tjänsten som Key Account krävs några års erfarenhet från logistikbranchen, gärna att du är högskoleutbildad inom detta, och/eller försäljning av liknande tjänster. Har du tidigare arbetat med bemanning så är detta meriterande. Som person tror vi att du är: - analytisk - mål och resultatinriktad - intresserad av logistiska flöden - driven - att du kan hantera olika typer av människor. Som person tror vi även att du är utåtriktad, social, målinriktad och självständig. Vi tror även att du tycker om att arbeta efter uppsatta mål i ett högt tempo där tvära kast och snabba beslut är en del av vardagen. För att trivas med tjänsten bör du ha en hög arbetsmoral, vara resultat och tävlingsinriktad samt stresstålig. Stämmer detta in på dig så har vi en rolig och utmanande tjänst att erbjuda dig där du får chansen att tillsammans med oss på Logistikentreprenader Sverige AB skapa långsiktiga och stabila samarbeten med våra nya samt befintliga kunder. Du får genom denna tjänst inblick i olika slags verksamheter och chansen att bygga upp ett spännande kontaktnät. Då Logistikentreprenader Sverige AB arbetar för en jämställd arbetsmiljö så ser vi gärna sökande från bägge könen. Vi ser fram emot din ansökan!