Utvecklande roll som Financial Assistant

Utvecklande roll som Financial Assistant

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vår kund ska flytta hem redovisningen för ett norskt bolag till Sverige och behöver en erfaren ekonomiassistent som främst kommer ansvara för kund- och leverantörsreskontran. Till en början kommer du att arbeta som inhyrd SJR-konsult och för rätt person finns goda möjligheter att efter ett halvår bli anställd hos vår kund. Önskvärd start är snarast.

På plats på Ringön kommer du ingå i ett större finansteam men självständigt ansvara för nedan arbetsuppgifter kopplat till det norska bolaget.



Arbetsuppgifter:

- Leverera tillförlitlig och relevant finansiell information i rätt tid till rätt mottagare
- Hantera flödet av leverantörsfakturor med god intern kontroll och enligt god redovisningssed.
- Hantera kundreskontran med god intern kontroll och enligt god redovisningssed
- Hantera avstämning av koncernmellanhavanden
- Självständigt hantera inbetealningar samt krav - och påminnelsehanteringen
- Initiera förbättringsåtgärder för processer kopplade till leverantörsfakturaflödet och kundreskontraflödet med hög kvalitet
- Sjävständigt utföra kontoavstämningar och enklare uppgifter i samband med bokslutet

Säkerställa efterlevnad av god intern kontroll.



Din bakgrund

För att du ska ha rätt förutsättningar att ta dig an rollen bör du ha erfarenhet från att ha jobbat i en liknande roll på ett större bolag. Har du sedan även erfarenhet av att ha jobbat i Dynamics så är det meriterande. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med kollegor i Norge behöver du kunna förstå det norska språket i både tal och skrift, du bör även ha goda kunskaper i både svenska och engelska. På ett personligt plan är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö där förutsättningarna för dagen kan ändras. Du har också en positiv inställning och bidrar med glädje i ditt samarbete med andra.

Låter detta som du? Sök då redan idag!



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024