OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsavdelningen Luleå kommun upphandlar årligen varor och tjänster för ca 1 100 Mkr. Inköpsverksamheten samordnas inom kommunkoncernen för att via ramavtal uppnå kommersiella fördelar som storkund. Inköpsavdelningen, som är centralt placerad inom kommunledningsförvaltningens ekonomikontor, erbjuder förvaltningar och bolag tjänster och service inom hela inköpsområdet. Handelsprocessen d v s flödet upphandling - beställning - faktura utförs rationellt med digitala hjälpmedel och utvecklas kontinuerligt. För inköpsavdelningen är detta ett prioriterat område och vi söker därför en utvecklare med speciellt intresse av att aktivt delta i detta spännande utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i inköpsavdelningens projekt för effektivisering av handelsprocessen. Du arbetar främst med det delprojekt som hanterar rutiner och beställningsorganisation. Din uppgift blir i huvudsak att stödja förvaltningarnas arbete med processkartläggning av handelsprocessen. I arbetet ingår också att tillsammans med övriga projektdeltagare och förvaltningsrepresentanter, utarbeta ett förslag för en ny beställningsorganisation samt formulera nya inköpsanvisningar till en inköpshandbok. Kvalifikationer Du ska vara en god kommunikatör, målinriktad, lyhörd och ha ett strukturerat arbetssätt. Det är naturligt för Dig att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi förutsätter att du har akademisk examen inom ex. ekonomi, organisation eller systemvetenskap och goda kunskaper om utvecklingsarbete. Erfarenhet av processkartläggning, projektarbete och ett utvecklat nätverk inom kommunen är meriterande. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald tillför verksamheten.