Utvecklare

Arbetsbeskrivning

AOV:2015:85


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Arbetet med att skapa Arbete och välfärdsförvaltningens kvalitetssytem pågår och vi behöver ytterligare utvecklarresurser för att slutföra det arbetet.

Arbetsuppgifter
Till vår utvecklingsfunktion söker vi nu utvecklare. Arbetsuppgifterna som utvecklare innebär att vara ett stöd för verksamheten t.ex. med omvärldsbevakning samt att medverka i såväl interna som externa samarbetsgrupper.

Du kommer i din roll att ansvara för att skriva tjänsteutlåtanden när det gäller motioner och utrednings- och utvärderingsuppdrag som är förenade med politiska beslut på uppdrag av nämnd eller förvaltningsledning. Funktionen ger även stöd till våra andra verksamheter i utvecklingsprocesser, bistår vid framtagande av statistikunderlag, utför analyser, utrednings- och remissarbete, utvecklar och förvaltar gemensamma styrprocesser. Viktiga framtidsfrågor för utvecklingsfunktionen är kvalitetssystem/kvalitetsarbete. Vidare kommer du även att arbeta med utredningar enligt lex Sarah i samarbete med verksamheten som ansvarar för socialtjänsten.

Kvalifikation
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen inom pedagogik, statsvetenskap eller beteendevetenskap och har erfarenhet av arbete med statistiskt material som underlag för analys och beslut. Vidare har du dokumenterad utredningsvana från exempelvis lex Sarahutredningar. Då dokumentation till stor del ingår i arbetsuppgifterna är du van att uttrycka dig i tal och skrift på ett målgruppsanpassat sätt.

Flerårig arbetslivserfarhet inom skola, socialtjänst, arbetsmarknad eller integration är meriterande liksom erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom politiskt styrd organisation och det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med IT-stöd från exempelvis Sharepoint, Office, Flexite och Procapita.

Som person är du helhetsorienterad, objektiv och tillitsfull. Du är självständig och kan planera ditt arbete och fatta beslut samt har tillit till din egen förmåga och vågar anta utmaningar.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tilltärde efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, verksamhetschef 0733 13 62 15
Karin Jordevik, samordnare 0733 13 61 76

För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION: 044 134883
Lena Hagerman, SSR: 044 136996

Sista ansökningsdatum
2015-08-10

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta Sektion Rekrytering på 044-13 50 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024