OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utökar vårt team och erbjuder en utmanande tjänst med inriktning mot administration och juridik, där du får inblick i strategiska frågor inom Gymnasium & Arbetsmarknad.
Är du vår nya kollega som utvecklare? Vi uppmanar dig att söka - Varmt välkommen!
Rollen som utvecklare hos oss
Som utvecklare för administration och juridik kommer du att utveckla arbetet med administrativa och juridiska processer för våra verksamheter, samt att tätt tillsammans med vår nämndsekreterare arbeta med att utveckla nämnds- och utskottsprocessen. Du både driver själv och agerar stöd gentemot förvaltningens chefer i de här frågorna. Du kommer även ha rollen som förvaltningens dataskyddskontakt vilket innebär att driva och utveckla arbetet med nämndens hantering av personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Uppdraget innebär att arbeta med frågorna i vid bemärkelse och stötta förvaltningens verksamheter i att upprätthålla ett systematiskt dataskyddsarbete.
Du kommer även att genomföra kvalificerade utredningar samt ta fram svar på motioner och remisser. I rollen ingår även att ersätta nämndsekreterare vid frånvaro. Vidare stöttar du upp i arbetet med att bedöma ansökningar om gymnasieval för de elever som väljer att söka till skolor utanför våra kommunala skolor. Utöver detta är du förvaltningens representant vid olika interna och externa kontakter/nätverk, exempelvis i kommunens nätverk för dataskyddskontakter.
Din profil
Du har erfarenhet av att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar, organiserar och strukturerar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du samarbetar smidigt med andra och är lyhörda. Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och inför små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du har en mycket god analytisk förmåga och förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna. Vidare förväntas du på svenska producera utredningar, tjänsteskrivelser och underlag till beslut av hög kvalitet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som:
- har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- genom utbildning eller erfarenhet har kunskap inom förvaltningsrätt, kommunallag och offentlighets- och sekretesslagen
- har erfarenhet från verksamhetsområde dataskydd eller nämndadministration
- har genomfört relevanta utredningar och/eller deltagit i utvecklingsprojekt inom området
Det är meriterande:
- om du har erfarenhet av att kartlägga processer
Mer om oss
Tjänsten är placerad på enheten för Kvalitet- och utveckling på förvaltningen Gymnasium & Arbetsmarknad. Sammantaget består enheten av 6 stycken medarbetare.
https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-gymnasium--arbetsmarknad
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning i februari eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 8 december.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.
#LI-KUNGSBACKA
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.