OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Socialförvaltningens administration har som uppgift att övergripande leda, samordna och utveckla verksamheterna inom socialnämndens ansvarsområden. Det kontinuerliga utvecklingsarbetet innefattar bland annat bevakning av och anpassning till förändrad och ny lagstiftning samt arbete med organisationsutveckling Administrationens utvecklare kan komma att ingå i större utredningsarbete och sedan ansvara för genomförandet i organisationen. Utvecklaren kommer att ha ett nära samarbete med administrationens utredningssekreterare och vara stödfunktion till socilaförvaltningens resultatenhetschefer i arbetet med organisationsutveckling. Till utvecklarens ansvar hör vidare introduktion av nyanställda resultatenhetschefer och andra personer i ledningsfunktion. Utvecklaren är direkt underställd socialchefen. KVALIFIKATIONER Den person vi söker har goda kunskaper om, dokumenterad erfarenhet av samt högskoleutbildning inom socialtjänstens område. Utvecklaren är innovativ, har god problemlösningsförmåga, har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift samt förmåga till kritisk granskning av utredningsmaterial och rapporter. Goda kunskaper i arbetsmiljöfrågor är meriterande. Personliga egenskaper som värderas högt är god samarbetsförmåga, flexibilitet och lyhördhet.