Utvecklare ärende och beslut

Utvecklare ärende och beslut

Arbetsbeskrivning

Under ett år har du nu möjlighet att bidra inom funktionen ärende och beslut på Kommunledningskontoret. Vill du skaffa dig mer erfarenhet inom ärendehantering och utredning så är det här kanske en tjänst för dig.

Kommunledningskontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen med styrning, ledning, samordning och stöd till verksamheterna. I ledningsstaben jobbar 25 personer och den leds av en administrativ direktör. Funktionen ärende och beslut arbetar med kommunens gemensamma processer för nämndadministration och registratur. Just nu tar vi fram standardiserade lösningar för process, för hantering av ärendetyper och forum. Vi jobbar också med förberedelser för kommande val och andra frågor nära politiken.

ARBETSUPPGIFTER
Under Andreas föräldraledighet kommer vår vikarierande utvecklare att få stöd och ledning av funktionens två andra medarbetare. Du får söka information och sammanställa den och andra underlag, göra enklare analyser och utredningar och handlägga enklare ärenden som hör till funktionen. I utvecklingen ingår också att skapa rutiner för till exempel olika ärendetyper och att skapa struktur och underhålla funktionens sidor på kommunens internportal. Inför det kommande EU-valet deltar du i förberedelser.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har antingen några års erfarenhet av ärendehantering eller en högskoleexamen med relevant inriktning som till exempel statsvetenskap. Du har ett starkt intresse för politik och samhällsfrågor, är noggrann, analytisk och snabblärd. Det är ett plus om du har gjort utredningar, har kunskap om projektledning och har jobbat i en kommunal verksamhet. Meriterande är också om du har erfarenhet av valarbete.

Vikariatet är på ett år - med möjlighet till förlängning ytterligare sex månader. Vill du vara med och utveckla en kommuns viktiga interna processer så är du varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Kommunledningskontoret har det koncerngemensamma ansvaret och har som uppdrag att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Eskilstuna kommun. Det gör vi genom att leda, styra och stödja förvaltningar och bolag genom dialog, samverkan och delaktighet.

Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Swärd
016-710 25 73
Niklas Narvell
016-710 52 75
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan

Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Jimmy Bylund
016-710 28 32
Kommunstrateg Lars-Erik Dahlin
070-5491247
Rekryteringskonsult Jimmy Bylund
016- 710 28 32
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 2573
Rekryteringskonsult Helena Wallström
016-710 25 08
Rekryteringskonsult Helena Wallström (Semester tom 2016-12-28)
016-710 25 08

Sammanfattning

Besöksadress

Alva myrdals gata 3d Eskilstuna
None

Postadress

Eskilstuna
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024