Utvecklare inom interaktiv spelteknik

Utvecklare inom interaktiv spelteknik

Arbetsbeskrivning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vid Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN), Campus Norrköping, bedriver vi utbildning och forskning inom fysik och elektroteknik, kommunikations- och transportsystem samt medie- och informationsteknik. Institutionen är bland annat känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/itn

Visualiseringscenter C är ett konsortium med ca 150 personer och består av Linköpings universitet, Norrköpings kommun, RISE, Visual Sweden och NOSP. Verksamheten är indelad i 4 strategiska områden utställningsverksamhet och forskarkommunikation, forskning och utbildning, teknisk utveckling samt innovationskluster och som stöds av en central supportorganisation.

Visualiseringscenter C, avdelningen för medie- och informationsteknik (MIT) på Linköpings universitet välkända forsknings- och utvecklingsenhet Immersiv visualisering söker nu en utvecklare (forskningsingenjör) inom interaktiv spelteknik

Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer vara involverad i spännande implementationer av både interna och externa projekt på Visualiseringscenter C. Det innebär att du kan involveras i forskningsprojekt och/eller externa projekt då verksamheten befinner sig i en expansiv fas.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har Civilingenjörsexamen inom ett datortekniskt område eller motsvarande teknisk utbildning/erfarenhet. Du har erfarenhet inom spel/multimedia, design och utveckling, programmering, gränssnitt/informationsdesign samt realtidsgrafik och/eller VR/MR. Vidare behöver du ha goda programmeringskunskaper (såsom C++, Python, HTML5/Javascript) och erfarenhet av spelmotorer som Unreal Engine eller Unity. Vi ser även att du har erfarenhet av CAD-verktyg eller 3D modellering (ex. CATIA, Solidworks, Blender eller motsvarande).

Som person är du kreativ, engagerad och drivs av laganda. Du behärskar engelska mycket väl i såväl tal som skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.

Anställningens omfattning
Heltid, tidsbegränsat till 24 månader. 

Tillträde
Snarast enligt överenskommele.

Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan. 

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 19 september 2022. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Liknande jobb


Senior Full-stack developer

Senior Full-stack developer

7 oktober 2024

25 september 2024

25 september 2024

18 september 2024