OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som mekaniker eller tekniker inom fordonsindustrin och vill ta klivet till att arbeta medutveckling av service-, reparationsmetoder och reservdelsdistribution till eftermarknadskunder? Har du en utvecklande och drivande personlighet och gillar att vara med och utveckla nya tekniska lösningar? Då ska du läsa vidare här.
Uppdragsstart: 2025-01-13
Slut: 2026-01-12
Arbetsbeskrivning
Avdelningen ansvarar för den globala eftermarknadsverksamheten hos kunden. På avdelning Service & Teknik distribuerar de reservdelar, tillbehör, service- och reparationsmetoder samt specialverktyg. Ambitionen är att vara den självklara leverantören av reservdelar och service till återförsäljarna och kunder och därmed aktivt bidra till att skapa den bästa bilägarupplevelsen för kunden.
Dina viktigaste uppgifter
Definiera och presentera det utbud av reservdelar som behövs för en optimal komponentnedbrytning med avseende på teknik, funktionalitet, kvalitet, ägandekostnad och hållbarhet. Du kommer att övervaka aktiviteter i nya bilprojekt och driva förändringar samt samla in data och förbereda den för vidare bearbetning inom företaget.
I rollen ingår även redaktionell produktion i det globala VIDA-system och utveckling av framtida informationsprodukter.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen behöver du ha tekniskt intresse och kunskap, har du en bakgrund från att vara mekaniker/tekniker inom fordonsindustrin är det meriterande.
Du behöver tala och skriva flytande svenska och engelska.
Om du är van att arbeta med användarupplevelse kan perspektivet vara en tillgång i den här rollen.
Erfarenhet av produktutveckling, VIDA och Catia Composer eller liknande program kan gynna dig men är inte en nödvändighet.
På ett personligt plan.
Vi söker en engagerad lagspelare, en mycket anpassningsbar person som gillar förändringar och utmaningar. Du gillar att utveckla tekniska lösningar i samarbete med andra. Du kan vara proaktiv och nyfiken i en föränderlig miljö. Du är starkt kundfokuserad och innovativ för att hjälpa oss att möta framtida kunders behov.
Du är bekväm med att uttrycka din åsikt och dina idéer.
God kommunikationsförmåga, starkt sinne för detaljer och en personlig iver att undersöka, lära sig och uppnå resultat är viktigt för att trivas i rollen.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Hur du ansöker:
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss.
Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via
telefon 031-617235.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson