OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vuxenförvaltningen har under vuxennämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionshinder. Verksamheten omfattar cirka 2 600 medarbetare. Vi genomför nu en förändring av förvaltningens organisation, som innebär att den delas in i en uppdrags- respektive utförardel, och stabsenheterna ekonomi, personal, strategi och planering samt nämnd- och ledningskansli. Strategi- och planeringsenhetens uppdrag är att bistå förvaltningsledningen och uppdrags- respektive utförarfunktionerna med underlag för styrning och med stöd för genomförande av förvaltningens uppdrag från vuxennämnden. ARBETSUPPGIFTER . Initiera och samordna förvaltningens utveckling av det systematiska kvalitetsarbetet. . Samarbeta med och ge stöd till förvaltningsledning och verksamheter i det löpande kvalitetsarbetet . Samarbeta med övriga delar av kommunen, landstinget och andra aktörer i relevanta . kvalitetsfrågor. . Analyser, statistik och annan rapportering inom ansvarsområdet. . På uppdrag genomföra uppföljningar och utvärderingar. . Omvärldsbevakning inom kvalitetsområdet - inom ramen för förvaltningens verksamhetsområde . I övrigt genomföra specifika uppdrag som kan förekomma inom enheten KVALIFIKATIONER . Högskoleexamen, t ex inom samhälls- beteende- eller vårdvetenskap, eller annan utbildning som prövas likvärdig. . Utbildning i systematiskt kvalitetsarbete. . Erfarenhet och kunskap från arbete med kvalitetssystem, ur ett brukar- och verksamhetsperspektiv. . Erfarenhet och kunskap från utrednings- planerings- och förändringsarbete. . Erfarenhet från förvaltningens verksamhetsområde. Som person har du social kompetens och är kommunikativ. Du är analytisk, initiativrik och kan arbeta självständigt. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har helhetssyn, är lyhörd och kan samspela och samarbeta med andra.