OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens verksamhetsdrivande avdelningar är organiserade i en socialpsykiatrisk avdelning, en barn- och familjeavdelning, en ungdomsavdelning samt en vuxenavdelning. I förvaltningen finns ett ledningskontor som har hand om frågor kring utveckling, ekonomi, IT och nämndsadministration. Förvaltningen befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede. Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom verksamheten och kvalitetsfrågor står i fokus. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med att kartlägga verksamhet och behov, göra analyser, ta fram förslag på strategier och arbetssätt, samt följa upp verksamhet. Du ska fungera som ett stöd till de verksamhetsdrivande avdelningarna inom hela förvaltningen. Tjänsten har inriktning mot utveckling av anhörigstödet, där du tillsammans med avdelningarna ska ta fram modeller och arbetssätt för stöd till anhöriga Du ska även kunna bistå avdelningarna vid genomförandet av anhörigstödet. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har följande utbildning och yrkeserfarenheter: - har socionomexamen eller annan lämplig högskoleutbildning, - har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och gärna inom socialtjänstens område, - har ett pedagogiskt förhållningssätt och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, - har förmåga och erfarenhet av att samarbeta med olika yrkeskategorier, - har kunnighet att självständigt driva utvecklingsarbete på övergripande nivå. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.