OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta del av ett team som jobbar med att forma
framtidens logistikautomation? Brinner du för mjukvaruutveckling och vill jobba
nära innovativ robotteknik? Då är det dig vi söker!
Om företaget
Vår
kund är ett globalt företag som formar framtidens logistikautomation. De omvandlar
lager och distributionscenter för att uppnå maximal effektivitet, flexibilitet
och smidighet. Deras innovativa robotteknik innebär att deras automationslösningar
alltid är förberedda för framtiden. Genom att förstå och analysera dina data
optimerar vi prestandan för din verksamhet. Kunds kompletta lösningar
inkluderar konsulttjänster, konceptstudier, projektimplementering, kundservice,
best-in-class teknologier och mjukvara, allt anpassat till företags specifika
krav.
Dina arbetsuppgifter
I din yrkesroll kommer du att tillhöra ett team på 5–6 personer som jobbar
tillsammans och ansvarar för cirka 15 kunder. Som ny i teamet kommer du
få ta del av ett onboardning program för att maximera din upplärning och du
blir även tilldelad en mentor från teamet i syfte att alltid ha någon att fråga.
Ditt team ansvarar för eftermarknaden d.v.s. ert jobb börjar när det fysiska
systemet har kommit på plats hos kunden och ansvarar för att se till att det
fungerar korrekt.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
- Förvalta mjukvarusystem ute hos kund
- Utföra felsökningar
- Göra förändringar i systemet i syfte för förbättringar.
Teamet jobbar till stor del från kontoret men det är även vanligt förekommande
att jobba ute hos kund. Du ska vara okej med att ha en beredskapstjänst var 5e
vecka och vara tillgänglig 24/7 i en vecka för att kund ska kunna få den hjälp
som behövs.
Din profil
Skallkrav
- Högskoleutbildning mot utveckling t.ex. mekatronik och automation, data, IT
- Du brinner för mjukvara och att utveckla
- Tala och skriva obehindrat i både svenska och engelska
- Javakunskap
Meriterande
-Körkort
- Varit i kontakt med SQL
- Erfarenhet av logistik
- Erfarenhet av kundvård
Personliga egenskaper
- Tekniskt intresse
- Kommunikativ
- Teamplayer
Om oss
Som anställd
på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av
kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön,
pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en
personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.
Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll
samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med
både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt
kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du
vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra
kundföretag.
Villkor
Placering: Göteborg, Partille
Start: Omgående
Arbetstider: Sedvanliga kontorstider (beredskap var 5:e vecka)
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996