OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi når och berör fler. Vill du vara med och påverka? Det kan du göra i teamet Egna kanaler, som ingår i organisationen för läsaraffären, genom att optimera gemensamma köpflöden för alla Bonnier News varumärken där användarresan står i fokus. Samtidigt som du utvecklar smarta och skalbara tekniska lösningar som du sedan itererar och förvaltar.
Om teamet
Vi är ett centralt team som har till uppdrag att bygga framtidens gemensamma lösningar inom Bonnier News läsaraffär, i syfte att få våra läsare att bli prenumeranter. Teamet arbetar tvärfunktionellt och består av personer med spetskompetens inom UX, design, utveckling, analys och marknad. Tillsammans ansvarar vi för att utveckla hela Bonnier News gemensamma betalväggsflöden, behovsstyrda kommersiella ytor (marknadsföringsytor) och lösningar för kampanjer som syns på sajter och appar som DN, Expressen och Dagens industri.
Idag består vi av 13 engagerade och drivna personer och söker nu dig som brinner för att utveckla top notch applikationer inom konvertering såsom smidiga betallösningar, kampanjytor samt att fortsätta bygga vårt interna kampanjverktyg som är tätt sammankopplat med vår tekniska infrastruktur.
I teamet arbetar vi agilt och bygger, mäter och lär oss vad som funkar och inte funkar. Vi har rätt kompetenser för att agera på tydligt uppsatta mål, samtidigt som vi arbetar nära andra team inom läsaraffären och produkt. Exempel på KPI:er teamet jobbar mot är konverteringar (intag respektive leads), enkelhet för andra team att använda de nya systemen och smidighet i köp.
Om dig
För att trivas i rollen som utvecklare i teamet tror vi att du är kreativ, uppfinningsrik och har ett öga för detaljer, men också förmågan att se helheten. Du gillar att jobba testdrivet och vill vara involverad i hela kedjan från det som visas på våra sajter till integrationer mot interna och externa tjänster. Vidare tycker du om att diskutera arkitektur och, tillsammans med dina kollegor, komma fram till smarta tekniska lösningar. Vi ser gärna att du har stort fokus på prestanda och föredrar att “keep-it-simple” när du utvecklar. Vi tror också att du är en teamplayer som har lätt att kommunicera både i tal och skrift. Hos oss förekommer både individuell- och parprogrammering så att dela med sig av insikter är en självklarhet hos oss.
Kvalifikationer
Vid urvalet lägger vi stor vikt vid din drivkraft och personliga lämplighet och tänker oss att du:
-
har 3-5 års erfarenhet som utvecklare och trivs i både frontend och backend.
-
har goda kunskaper i JavaScript och Node.js.
-
är intresserad av nyheter och produktutveckling i framkant.
-
har vilja och nyfikenhet att förstå våra målgrupper, deras behov och drivkrafter.
-
är genuint intresserad av att skapa användarvänliga tjänster, som skapar både kund- och verksamhetsnytta.
-
har god kunskap i svenska i såväl tal som skrift.
-
har erfarenhet av att arbeta i en kommersiell kontext.
-
har erfarenhet av att tidigare ha jobbat med betalningslösningar är ett plus.
Övrig information
Hos oss får du en flexibel arbetsplats där man kan kombinera hem- och kontorsarbete. Vi är en trygg arbetsplats med god utvecklarkultur, framåtdriv och stabiliteten det innebär med väl utformat kollektivavtal. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Placeringsort: Stockholm
Tycker du rollen låter intressant? Skicka in din ansökan direkt via “ansök nu”- knappen här på sidan. Urval och intervjuer sker löpande.
Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar eller CVn via email.
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!