OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du arbeta med att utveckla Region Skånes processer kring registrering, ärendehantering och begäran om allmän handling? Då kan detta vara en tjänst för dig! Vi har nu möjlighet att välkomna en utvecklare till oss på diariet i Malmö.
Enheten för diarium och handlingsoffentlighet ansvarar för registrering av allmänna handlingar från samtliga förvaltningar inom regionen samt bistår med stöd i och granskning av de sekretessbedömningar som görs av Region Skånes nämnder och förvaltningar vid utlämnande av administrativa, allmänna handlingar.
Området har ett koncernövergripande samordningsansvar, är verkställande arkivmyndighet under Regionstyrelsen och sysselsätter drygt hundrafyrtio anställda och inom enheten åtta anställda. Verksamheten omfattar både strategiska och operativa funktioner i Region Skånes centrala informationsförsörjning. Normgivning och tillsyn, informationsstyrning, skanning, diarieföring, e-arkiv, depåverksamhet, dokumenthantering samt dataskydd och informationssäkerhet är några av våra arbetsområden.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som utvecklare kommer du att utveckla, strukturera och förbättra arbetsmetoder, styrdokument och metodstöd inom verksamhetsområdet diarium och handlingsoffentlighet. Du kommer också inneha rollen som processansvarig för processerna som omfattar registrering och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer även att arbeta med kravställning och utveckling av vår digitala ärendehantering. Vidare kommer du att ingå i processlednings- och utvecklingsarbetet i områdets ledningssystem för verksamhetsinformation (LVI) där du arbetar med strategisk utveckling, mål, uppföljning och ständiga förbättringar i processerna.
Som utvecklare bedriver du omvärldsbevakning inom informationshantering och närliggande områden som kan vara av intresse för verksamhetsområdets sakfrågor, bland annat genom att ingå i arbetsgrupper och nätverk. Tillsammans med övriga kollegor kommer du även fortsätta att utveckla och förbättra pågående arbete med att öka kunskapen kring offentlighetsfrågor inom regionen.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har godkänd högskole-/universitetsutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vidare har du goda språkkunskaper i svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap och förståelse för offentlig sektor och de regelverk som styr. Vi ser det också som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med registrering och utlämnande av allmänna handlingar, gärna inom landstingskommunal verksamhet. Vidare ser vi att du har en god pedagogisk förmåga.
Vi söker dig som har stor erfarenhet inom sakfrågorna på området. Du har planeringsförmåga, är engagerad och mycket driven med ett noggrant och välstrukturerat arbetssätt. Du tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp och har god förmåga att samarbeta och kommunicerar väl med dina kollegor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO
Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32