Utvecklare till kvalitetsenheten

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Kvalitetsenhetens uppdrag är att säkerställa, stödja och bidra till utveckling av kvaliteten för äldre och personer med funktionsnedsättning inom vård och omsorg. Kvalitetsenheten driver och samordnar arbetet med bland annat evidensbaserad praktik, värdegrund, folkhälsa, jämställdhet, miljö, processarbete, frågor inom IT-området, planering och uppföljning av verksamheter. Enheten leds av kvalitetschef och på enheten arbetar femton medarbetare, bestående av bland annat utvecklare, systemförvaltare, statistiker, SAS och MAS.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med utveckling och bidra till en verksamhet med hög kvalitet? Vill du vara den som bevakar och driver utvecklingsfrågor inom ditt område? Då har vi rollen för dig! En av våra medarbetare ska vara föräldraledig och nu söker vi dig som vill arbeta som utvecklare.

I dina arbetsuppgifter ingår att driva utvecklingsarbete i form av omvärldsbevakning, utredningar och analyser. Du ska ta fram kunskaps- och planeringsunderlag för verksamhetsplanering på nämnd- och verksamhetsnivå och i arbetet ingår att ibland föredra ärenden i nämnd. En viktig del av förvaltningens kvalitetsarbete är att säkerställa att våra verksamheter levererar tjänster med hög kvalitet. I utvecklarens roll ingår att planera och genomföra uppföljningar av verksamhet enligt uppdragsbeskrivningar och avtal. Som utvecklare är du även delaktig i processutvecklingen inom förvaltningen och medverkar i internt utvecklingsarbete inom kvalitetsenheten men även i stor utsträckning samverkan med övriga delar av vård- och omsorgsförvaltningens staber och utförare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning som vi bedömer lämplig för tjänsten. Vi ser också att du har en bred erfarenhet av vård- och omsorgsförvaltningens verksamhetsområden, goda kunskaper inom område funktionsnedsättning är meriterande. Du behöver ha erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete på förvaltningsövergripande nivå. Meriterande för tjänsten är att ha erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i verksamheter inom vård- och omsorg, till exempel som utvecklare, handläggare, chef eller kvalitetssäkringssamordnare. För att trivas i rollen bör du ha erfarenhet av att tala inför grupper. Har du kunskap och erfarenhet om upphandling och beställning är det meriterande. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skriftligt.

Viktiga personliga egenskaper är att du är analytisk och utvecklingsinriktad samt är van vid att arbeta strukturerat. Du ska ha god förmåga att leda grupper och processer samt är mån om att få till ett bra samarbete med andra. Att arbeta självständigt är inte främmande för dig och du är inte rädd för att ta initiativ. Vidare har du goda kommunikativa färdigheter.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024