OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.
Vi inom avdelningen Social utredning arbetar varje dag för att Örnsköldsviks medborgare ska få en bättre vardag.
Vi ansvarar för socialtjänstens myndighetsutövning för barn och vuxna i behov av stöd och skydd. Avdelningen har c:a 120 anställda socialsekreterare, biståndshandläggare och LSS-handläggare fördelat på sex enheter. Runt våra handläggare finns även chefer, ärendehandledare, administratörer, verksamhetsutvecklare och övriga stödfunktioner där vi tillsammans arbetar för att ge våra kommunmedborgare rätt stöd i rätt tid.
Nu söker vi dig som utvecklare och stöd till våra två chefer inom äldre och funktionshinder området!
Arbetsuppgifter
Är du intresserad av ett omväxlande arbete där du får jobba med olika utvecklingsuppdrag i nära samarbete med chefer och medarbetare inom socialtjänstens äldre- och funktionshinderområde?
Du kommer att ha en viktig roll i att stödja verksamheten med administrativa arbetsuppgifter och utvecklingsarbete. Det kan till exempel handla om att ta fram rutiner, manualer och administrativt stöd till handläggarna som arbetar inom myndigheten. Att hantera, utveckla och förbättra ärendehanteringssystem, digitala hjälpmedel och övriga digitala processer är en stor del av arbetet. Arbetsuppgifterna förväntas vara en kombination av administrativt arbete och utveckling samt att leda kollegor och medarbetare i nya arbetssätt och metoder. Uppdraget innebär i övrigt att samordna och samverka inom avdelning såväl som med andra avdelningar i förvaltningen. Arbete bedrivs i enlighet med gällande lagstiftning och de mål som finns för verksamheten. Viss handläggning i ärenden kan förekomma.
Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer tillräcklig. Vi söker dig som har goda kunskaper om de lagrum som styr verksamheten, och har egen aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom dessa verksamhetsområden.
Du har kunskap om Procapita/Lifecare och är intresserad av ny teknik och digitala processer. Du är driven och har förmåga att arbeta självständigt men också en god förmåga att samarbeta med andra. Din förmåga att dokumentera är god. Du är kommunikativ, lyhörd, flexibel och arbetar för att nå uppsatta mål. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Körkort med behörighet B är ett krav.
Bifoga CV och personligt brev med din ansökan
http://inspiration.ornskoldsvik.se/
Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde.
I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalslussen
0660-88733