Utvecklare/Administratör

Utvecklare/Administratör

Arbetsbeskrivning

Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.

Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.

Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.

Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!





Kretsloppsenheten.
Kretsloppsenhetens verksamhetsområde omfattar kommunens alla 10 öar. Totalt är det ca: 6000 abonnenter, 5st återvinningscentraler samt 11st återvinningsstationer. Idag är vi 22st som arbetar på kretsloppsenheten. Ett gott gäng kan utlovas. Just nu är vi inne i en rolig och spännande tid där vi jobbar med utveckling av återvinningscentralen på Kärrsvik och med digitaliseringsarbete för att minska den analoga hanteringen av underlag, transportdokument mm.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär att du jobbar med specifika utvecklingsfrågor ihop med chef och medarbetare för att utveckla verksamheten i riktning mot målen. Det är också en del ekonomiadministration såsom fakturering och kontering av leverantörsfakturor och statistikrapportering.
Du kommer tillsammans med kretsloppschefen arbeta med att utveckla verksamheten i enlighet med Öckerö kommuns styr- och ledningsmodell. Du kommer att vara en viktig medarbetare på vår enhet
Arbetet innebär en hel del kontakter, nätverk såväl internt som externt. I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner inom hela arbetsområdet. I takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna komma att förändras.


KVALIFIKATIONER
Du har lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda it-kunskaper, särskilt i officepaketet. Några års erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget.

Viktigt är att du:
-är noggrann
-är flexibel, har lätt för att anpassa dig till förändringar
-kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt
-är serviceinriktad och bra på att kommunicera
-tar initiativ till förbättringar



ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske under ansökningsperioden.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Svensson
031-97 62 46
Dick Andersson, Vision
031-97 62 00
Börje Eklund, SACO
031-97 62 00
Enhetschef Mikael Johannesen
031-978833
Kommunal Väst, Ronnie Bryngelsson
031-976955
Kretsloppschef Thomas Wijk
031-97 62 58
Ronnie Bryngelsson, Kommunal Väst
0705-23 92 33
Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 00
Lars-Gunnar Andersson, SACO
031-97 62 10
Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46

Sammanfattning

Besöksadress

Sockenvägen 13, Öckerö 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024