OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Samhällsbyggandet i Varberg står inför mycket spännande och omfattande utmaningar. Vi hoppas att Du är intresserad av att bidra med din erfarenhet och kompetens!
Hamn- och gatuförvaltningen har en central roll i samhällsplaneringen och samhällsbyggandet inom kommunkoncernen och vi samarbetar nära med såväl interna som externa parter för att bygga världens bästa Varberg!
På vår förvaltning arbetar ca 140 medarbetare organiserat i 6 avdelningar och upplevelsen bland medarbetarna är att det är högt i tak och att vi är stolta över vår trivsamma arbetsplats. I både stort och smått arbetar vi efter kommunens övergripande vision att Varberg ska vara Västkustens kreativa mittpunkt.
Vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med kompetenta och intresserade kollegor, näringsliv och boende i ett växande och trevligt Varberg.
Som en av våra nyckelresurser i förvaltningen blir du en mycket viktig del i vårt gemensamma arbete med att ta Varberg in i framtiden.
Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att arbeta med verksamhetsutveckling, måluppföljning, ärendehantering, informationssäkerhet och GDPR, intern styrning och kontroll samt diverse utredningsarbete i form av till exempel svar på motioner, remisser och undersökningar.
Arbetsuppgifterna är huvudsakligen på strategisk nivå.
Du kommer även arbeta med att se till att förvaltningen har en förankrad systematik för att dokumentera arbetssätt och rutiner samt att dessa tillgängliggörs och är kända av medarbetarna på förvaltningen. Att stödja förvaltningen att ha god kunskap om lagar och regler som påverkar verksamheten är också en viktig del. I tjänsten ingår även att vara backup för ordinarie nämnd sekreterare.
Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp, kommunens kvalitetsstrategiska grupp samt kommungemensamma grupper avseende informationssäkerhet och GDPR.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar att ha många bollar i luften och som är en skicklig strateg. Vi tror att du har en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande, företrädesvis på magister- eller masternivå. Vi tror även att du har erfarenhet från arbete med ledning, styrning och uppföljning inom offentlig sektor.
Vi tror att du är analytisk, noggrann, driven, engagerad och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Förvaltningen anser och inser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.
ÖVRIGT
Urvalsprocessen kommer att ske fortlöpande, från och med att den första ansökan inkommer.
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Stefan Eglinger
0340-881 45
Sveriges Arkitekter Andreas Lindqvist
0340-882 73
Vision Marie Gunsell
0340-881 30
Kommunal Tore Johansson
0340-882 74
Projektchef Martin Johansson
0340-881 33
avdelningschef och stadsträdgårdsmästare Liv Sonntag
0340-882 72
Kommunal Kristina Lundgren
Vision Ann-Sofi Berntsson
0340-88723
tf avdelningschef Liv Sonntag
0340-882 72
strategisk trafikplanerare Magnus Johansson
0340-886 45