Utvecklingsansvarig Hogia Signit

Arbetsbeskrivning

Hogia Connect AB, en del av Hogia-gruppen, består av två verksamhetsområden.

Det ena ansvarar för partnerskap och integrationer för Hogia-gruppens programvaror och den andra ansvarar för en av Hogiagruppens senaste produkter, den digitala signeringstjänsten Signit.


Vi söker dig som vill leda utvecklingen av en av Hogias senaste stora satsningar, den digitala signeringstjänsten Signit.


Om tjänsten

Marknaden för digitala signaturer växer i snabb takt. Hogias signeringslösning Signit är en tjänst i teknikens framkant med stor påverkan på marknadens utveckling. För dig finns det stora möjligheter vidareutveckla produkten och arbeta med nya tekniker.

Du har linjeansvar för utvecklingsteamet och leder dess arbete. Tillsammans med ditt team av utvecklare, UX och testare tar du ansvar för att förfina funktionalitet och bygga lösningar med hög teknik- och produktkvalitet.

Ni arbetar kundnära med tighta feedback-loopar vilket skapar god förståelse för hela cykeln av produktutveckling. Som ansvarig är du också teknisk representant både internt och gentemot kunder och partners, vilket innebär att du kan komma att hålla presentationer i mindre interna forum såväl som i större externa sammanhang. Teamet har stort användarfokus och hög kompetens inom modern webbutveckling.


Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial examen inom IT och har arbetat flera år som systemutvecklare. Du behöver ha arbetat med, eller haft ansvar för, utvecklingen av SaaS-tjänster i cloudmiljö, ex Azure. Vidare har du goda kunskaper i C#, Typescript/Javascript och Microsoftstacken. Har du dessutom djupa kunskaper inom informationssäkerhet i allmänhet och PKI i synnerhet så är det lysande. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande med fokus på kvalitet och användarperspektiv. Är du dessutom förtroendeingivande, kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska så kommer det att vara dig till stor hjälp.


Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag, alternativt ta en kontakt med Mimmi Cromberger. 



Att arbeta hos oss


Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör, utvecklingen av våra produkter och relationen till våra medarbetare och kunder. Vi skapar kvalitet genom all vår samlade kunskap kombinerat med nyskapande och smarta idéer. Vi har ett vägledande förhållningssätt och delar gärna med oss av kunskap och inspiration till alla som har nytta av den. Vi är personliga och äkta och vill göra gott för såväl våra kunder som vår omgivning.



Vi är många små bolag i samverkan vilket möjliggör för många medarbetare att ta ansvar och få utvecklas mellan olika roller och olika bolag. Din utveckling är viktig för oss och vi arbetar löpande med kompetensutveckling. Hälften män och hälften kvinnor har vi varit sedan starten 1980 - det är självklart för oss, och har varit en bidragande faktor till att vi idag har en så stabil grund att stå på.


”I hälsans tecken” är Hogias egen hälsosatsning och vi arbetar aktivt och långsiktigt för att vara en hållbar arbetsgivare. Yoga, löpargrupper, styrketräning, massage och körsång är exempel på aktiviteter som du som medarbetare kan ta del av. Placeringen av vårt huvudkontor, precis på strandkanten, erbjuder en vacker arbetsmiljö och lockar även till andra utomhusaktiviteter såsom cykling, promenader och bad. Som ett led i vårt hälsofrämjande arbete så har vi valt att vara en rökfri arbetsplats och vi arbetar även med andra förebyggande insatser kring hälsa och arbetsmiljö.



Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Connect AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2020
  • Ansök senast: 21 december 2020

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024