OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia Business Products ansvarar i Hogia-gruppen för att driva utveckling av mjukvara inom ekonomiområdet.
Vi har en bred produktflora inom windows- och webbprodukter samt moln och mobilappar.
Gillar du att arbeta operativt i ett tekniskt team, samtidigt som du leder människor?
– Då är du den vi söker!
Då vår kollega Patrik nu går vidare mot en ny tjänst inom Hogia så behöver vi förstärka med en utvecklingsansvarig för ett av våra mjukvaruteam.
Om tjänsten
I rollen som Utvecklingsansvarig kommer du att leda ett gäng på nio duktiga medarbetare. Du har personalansvar och arbetar operativt med att stötta ditt team i allt från tekniska frågor till arbetssätt och förbättringsarbete. Rollen är varierande och du använder din kompetens för att stötta där det behövs, röja hinder för teamet och coacha. I teamet som du ansvarar för finns det gott om kompetenta och trevliga kollegor, alla systemutvecklare eller testare. Ni jobbar agilt och det finns även en Scrum Master som stöttar er. Teamet som du både kommer att arbeta i, och leda, jobbar med två av Hogias kärnprodukter, som har funnits under en längre tid och är väldigt betydelsefulla. Applikationerna är i huvudsak skrivna i Winforms (VB6, .NET) och i WPF mot MS SQL Server.
Utöver att vi har en strukturerad introduktion och andra processer på plats för att underlätta (vi har exempelvis en intern ledarutbildning) så får du också ett nätverk med andra utvecklingsansvariga inom Hogia.
Är du vår nya kollega?
- Du har en bred kompetens inom utvecklings- och teknikområdet.
- Du har en utbildning inom IT och flera års arbetslivserfarenhet inom relevanta områden, vilket kan vara systemutveckling, test eller infrastruktur/drift.
- Kännedom om Microsofts utvecklingsmiljö och relaterade områden.
- Erfarenhet av att arbeta i agila utvecklingsorganisationer.
Meriterande är kunskaper inom systemarkitektur. Om du har varit chef och ledare innan är det ett plus men absolut inget måste, duktiga personer med ledarambitioner är lika välkomna!
Du har affärsförståelse och viljan att förbättra den verksamhet du är en del av. Problemlösning och fortsatt utveckling av dig själv är en självklarhet. För att trivas i denna roll så ser vi att du behöver vara engagerad, lyhörd och nyfiken.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare är du duktig på att anpassa din kommunikation för olika målgrupper.
Ett axplock av vad du får hos oss:
Kompetensutveckling & utbildning - Utöver externa utbildningar har du möjlighet att avsätta tid varje vecka för din och teamets kompetensutveckling. Vi har gemensamma utbildningar, innovationsdagar och bjuder gärna in externa föreläsare.
Flexibilitet - hos oss finns möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan.
Välmående och hälsa - hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16