OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!
För att öka effektiviteten i vår projektvolym så har vi skapat s.k. typhus vilka ska kunna projekteras och byggas effektivt genom upprepad produktion och ständiga förbättringar. Som utvecklingsansvarig för Typhus hos Specialfastigheter kommer du att få ansvaret med att utveckla dessa och typlösningar med stort fokus på tids-, kostnadseffektivitet, hög säkerhet och hållbarhet. Du kommer ingå i vår Teknikenhet, ett team med 13 medarbetare som arbetar med tekniska frågor inom våra bygg- och installationsdiscipliner, teamet utgår från Linköping och Stockholm. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära ansvar för nedan punkter:
• Du förväntas ansvara för utvecklingen av våra typhus och typlösningar
• Du är sammanhållande för våra referens-, projekt- och styrgrupper kopplade till typhusen
• Du rapporterar typhusarbetet till enhetschefen och interna styrgruppen
• Du följer upp och säkerställer leverans i enlighet med fastställda kvalitets-, miljö-, ekonomi- och tidsmål.
• Som utvecklingsansvarig kommer du även ha uppgiften att initiera och driva erfarenhetsåterföring till och från typhusgruppen
Om dig
Du är utbildad civil- eller byggnadsingenjör alternativt att du införskaffat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Utöver det har du minst 5 års erfarenhet av att framgångsrikt leda större byggprojekt som beställare eller entreprenör. I rollen förväntas:
• Affärsmässighet och god erfarenhet av budgetansvar, ekonomisk styrning, prognoser och uppföljning
• Erfarenhet av upphandling av konsulter och entreprenörer samt kunskap i entreprenadjuridik
• Ett stort intresse för fastigheter och byggprojekt samt en god helhetsförståelse för branschen
Det är meriterande med erfarenhet av att självständigt driva projekt i säkerhetskritiska miljöer samt arbete enligt LOU/LUFS. Vi värdesätter även erfarenhet av miljöcertifieringar för byggnader. Du kommer att arbeta i nära samarbete med både kunder och andra intressenter såväl som med vår egen fastighetsorganisation och bolagets stödfunktioner. Därför är det av stor vikt att du har en mycket god samarbetsförmåga och värdesätter goda relationer. Du är en trygg och stabil person med naturlig fallenhet för en god och framgångsrik kommunikation. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du förstår och kan tillämpa affärsmässiga principer.
På Specialfastigheter kombineras öppenhet, gemenskap och affärsmässighet med kompetens och nytänkande - om du är bra på det du gör och delar våra värderingar så hoppas vi att du vill vara med på den utmanande resa vi har framför oss!
Placering
Din placeringsort blir Stockholm men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor och körkort för personbil är ett krav.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 15 januari.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Nibell, tel. 010-788 62 47
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 200 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03