Utvecklingsbenägen inköpare till företag inom mekanikbranschen

Arbetsbeskrivning

Utvecklingsbenägen inköpare till företag inom mekanikbranschen
Har du arbetat med inköp inom mekanikområdet i minst 1 år och hanterar såväl engelska som svenska i tal och skrift? Tycker du om förändringar, är strukturerad och innovativ som person? Då har vi ett uppdrag för dig! Randstad söker, för start enligt överenskommelse, en utvecklingsbenägen inköpare till ett företag inom mekanikbranschen.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Flen

Omfattning: Heltid, 07-16 / 08-17, enligt överenskommelse – 6 månader framåt (eventuellt möjligt med förlängning)

Arbetsbeskrivning
I rollen som inköpare har du ett stort kontaktnät med olika personer och organisationer. Du kommer bland annat att;

• ha nära kontakt med leverantörer och förhandla för att sluta avtal med varandra. Bearbeta nya leverantörer då företaget ökar och behovet att fler leverantörer behövs.
Vi erbjuder dig ett uppdrag där du kommer in i ett entreprenörsdrivet företag med snabba processer. Företaget exporterar till 90% inom Europa framförallt. Inköpsteamet är litet och effektivt bestående av en inköpschef, en materialbevakare och dig.

Kvalifikationer
Vi söker dig med minst 1 års erfarenhet av inköp inom mekanikområdet. Du har en god vana att arbeta i affärssystem och en allmänt god IT-vana. Dessutom har du en god svenska och engelska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du en öppenhet till förändring och utveckling. Du har en god struktur i ditt sätt att arbeta samtidigt som du på ett effektivt sätt driver ditt arbete framåt. Vidare tror vi att du är en innovativ person. Har du lätt för att samarbeta i team kommer du att bli en uppskattad kollega!

• Det är ett meriterande (men inget krav) om du har en eftergymnasial utbildning och/eller tidigare arbetat i systemet Monitor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-03-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Annica Magnell | annica.magnell@randstad.se [ mailto:annica.magnell@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


2 november 2024

2 november 2024

Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

1 november 2024

Startegisk inköpare mekanik

Startegisk inköpare mekanik

31 oktober 2024