Utvecklingschef

Utvecklingschef

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Kretslopp Sydost befinner sig i en spännande utvecklingsfas och förstärker organisationen!
Vi söker en ledare med naturligt driv och engagemang för utvecklingsfrågor.
Tillsammans arbetar vi kraftfullt för ett hållbart samhälle.
Vill du vara med och påverka framtiden?
Kretslopp Sydost är Sveriges näst största kommunalförbund och servar över 185 000 invånare i åtta kommuner med kvalitativ och miljöinriktad avfallshantering. Här jobbar ett 100-tal anställda. Hos oss sätter vi alltid miljö, våra medarbetare och medborgarna i fokus. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en organisation vilken präglas av högt engagemang, drivkraft och ett starkt varumärke. Du kommer att tillhöra ett team där vi tror på dina förmågor och ger dig rätt verktyg för lyckas i din roll. Tillsammans bidrar vi till ett bättre samhälle!

Det som genomsyrar Kretslopp Sydost är att alla medarbetare ska leva efter ”Rätt från mig”. Det mantra vi använder som grund för vårt arbete med ständiga förbättringar. Vi är övertygade om att vi kan förbättra avfallshanteringen genom att vi alla tillsammans gör rätt från början och ständigt ser utvecklingsmöjligheter i våra processer. Välkommen att läsa mer om oss: https://www.kretsloppsydost.se/

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Kretslopp Sydost är en viktig pusselbit i medlemskommunernas värld och vardag. Som utvecklingschef är du ansvarig för avdelningens verksamhet. I din roll som utvecklingschef är du direkt underställd förbundschefen och du är en del av dennes ledningsgrupp och deltar aktivt i gruppens arbete. Utvecklingsavdelningen ansvarar för att utveckla och driva frågor gällande förbundets framtidsarbete med vår vision som utgångspunkt.

Ansvar och befogenheter Utvecklingschefens uppdrag handlar om att leda, planera och utveckla arbetet inom avdelningen. Du behöver vara nyfiken och intresserad av omvärldsbevakning samt kunna bygga effektiva nätverk både inom och utom organisationen. Du kommer vara med och driva arbetet för att vi ska vara den mest innovativa organisationen inom avfall, ta nästa steg i att gå vidare med vårt arbete med att digitalisera oss och på så sätt effektivisera våra verksamheter.
Du har ett
- Verksamhetsansvar för utvecklingsfrågor inom KLSO
- Ekonomiskt ansvar för egen avdelning avseende budget, verksamhetsuppföljning och vid avvikelser genomföra korrigerande åtgärder
- Personalansvar för avdelningen
- Processansvar för de huvud- och delprocesser vilka berör avdelningen och verksamheten
- Alltid arbeta utifrån ”Rätt från mig” och ”Ett KLSO”
- Alltid ha våra värdeord som vägledning i ditt arbete
Arbetsuppgifter
- Utveckla egen avdelning inom ramen för fattade beslut
- Löpande planera, utveckla och följa upp verksamheten
- Systematiskt ”utmana” och initiera förslag samt utvecklingsområden
- Omvärldsbevaka, nätverka och jobba för att ligga i framkant inom området avfall

Din profil

Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är civilingenjör eller naturvetare med minst fem års erfarenhet av avfallsbranschen. Du har ledarskapserfarenhet med goda ledarskapsförmågor vilka används till att guida medarbetare och säkerställa kontinuerlig utveckling av kompetenser och arbetssätt. För att vara lyckosam i rollen behöver du ha förmåga att strategiskt kunna se helheten. Ditt ledarskap ska vara tydligt utan att bli auktoritärt. Vi vill att du trivs med att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Tjänsteresor ingår i uppdraget vilket gör att du behöver ha B-körkort. I rollen ingår att ta del av texter och skrivelser samt producera en del skrivet material med det krävs det goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Andra beskriver dig vara är en positiv, driven och kommunikativ person vilken är utvecklingsorienterad och trivs i en roll där verksamhetsutveckling är en ständigt pågående process. Du kan prioritera, fatta beslut och har en positiv inställning till flexibilitet.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Jonas Österbo och nås på 0768-99 85 77 eller på jonas.osterbo@unikresurs.se
Selma Sabanovic och nås på 0727-12 04 05 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Utvecklingschef

Utvecklingschef

21 november 2024

20 november 2024