OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OMS:2015:91
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten.
Utvecklingsenhetens uppdrag innebär bl.a. strategisk utveckling, omvärldsbevakning, kvalitets- och uppföljningsarbete. I uppdraget ingår också handläggning, uppföljning och utveckling av Fritt Val i hemtjänsten. Enheten har idag 10 medarbetare i form av planeringssekreterare, process- och projektledare, verksamhetscontroller, medicinskt ansvarig sjuksköterska, medicinskt ansvarig rehabilitering och nämndsadministration.
Arbetsuppgifter
Du får ett strategiskt och övergripande ansvar för utvecklingsarbetet i förvaltningen. Du rapporterar direkt till förvaltningschefen och ingår i Omsorgsförvaltningens ledningsgrupp. I uppgiftern ingår ansvar för enhetens verksamhets- och kvalitetsutveckling samt även ett ansvar för personal-, arbetsmiljö- och ekonomifrågorna i enheten. Ledarskapet i förvaltningen vilar på en humanistisk människosyn där tron på egen och andras förmåga, allas lika värde och möjlighet till utveckling är en självklarhet. I din uppgift ingår också att samverka och skapa nätverk både inom den egna organisationen och utanför organisationen exempelvis med andra kommuner.
Kvalifikationer
Du har akademisk examen med social inriktning, samhällsvetar- eller socionomprogrammet alternativt högskoleutbildning som arbetgivaren bedömer likvärdig. Rollen kräver att du har erfarenhet från arbete som ledare där budget, personal och arbetsmiljö ingår. Har du ledarskapsutbildning är det meriterande.
Vidare ska du ha kunskap i offentlighetslagstiftningen och annan lagstiftning som styr verksamheten samt ha erfarenhet av verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete. Erfarenhet av kvalificerat arbete i politiskt styrd organisation samt god datorvana är meriterande.
Du har ett intresse för forsknings- och utvecklingsfrågor och är en strategisk och utvecklingsfokuserad person som är mål- och resultatorienterad. Det är viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga som präglas av tydlighet och lyhördhet. Du har en positiv människosyn och en kreativ förmåga. Din förmåga till helhetssyn, din beslutsamhet och delegationsförmåga kommer väl till pass i arbetet. Även din initiavtivkraft och prioriteringsförmåga kommer att behövas.
Som ledare trivs du med att, tillsammans med dina medarbetare, förvalta och utveckla verksamheten. Arbetet kommer att innebära interna och externa kontakter och god förmåga att kommunicera i tal och skrift och klara av att agera i offentliga sammanhang är en självklarhet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde efter överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Lars-Åke Nordin, Förvaltningschef, tel 044-13 68 01 eller
Charles Musonda, Personalchef, tel 044-13 68 02
För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION, tel 044-13 58 36
Anna Svensson, SACO, tel 044-13 64 94
Rebecca Lejon, Kommunal, tel 044-13 48 80
Britt-Inger Witzell, Vårdförbundet, tel 044-13 48 84
Sista ansökningsdatum
2015-08-16
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta Sektion Rekrytering, 044-13 50 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21