OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eda kommun, utvecklingsavdelningen. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten tar sikte på ett relativt brett spektra av utvecklingsorienterande arbetsuppgifter. En sådan är att ansvara för det administrativa och kunskapsmässiga stödet till kommunfullmäktiges beredning samt att biträda med att utveckla dess arbetsformer. Vidare ska Du ansvara för utvecklingen av de strategiska frågorna inom näringsliv, turism, information och folkhälsa. Andra väsentliga uppgifter är att utifrån ett strategiskt och samhällsplanerande perspektiv arbeta med översiktsplaner tillsammans med kommunledningen. Avsikten är att Du skall vara drivande inom dessa områden. Leda arbetet med omvärldsbevakning och analyser är andra viktiga uppgifter, liksom att samordna och stödja kommunens EU-projekt. Befattningen sorterar direkt under kommunchefen, men Du har eget avdelningsansvar vilket omfattar både personal- ekonomi- och verksamhetsansvar. Arbetsuppgifterna innefattar mycket kontaktsökande och kommunikativt arbete, med hänsyn till att många verksamheter och övriga chefer involveras i utvecklingsarbetet. KVALIFIKATIONER För befattningen lämplig akademisk utbildning. Kunnig i och intresse för samhällsfrågor. Initiativförmåga och förutsättning att tillsammans med omgivningen driva och utveckla vissa frågor är avgörande egenskaper för att nå resultat. Då utvecklingsarbetet även berör flera övriga verksamheter och medarbetare är den sociala och kommunikativa förmågan en viktig förutsättning för att genom samarbete kunna nå resultat. Insikt om de krav och förutsättningar som finns i en politiskt styrd organisation är också en förutsättning. God förmåga att utrycka sig i tal och skrift. Kontaktnät som kan vara till nytta för kommunen välkomnas. Erfarenhet från liknande eller närbesläktade uppgifter i ledande ställning är meriterande, liksom erfarenhet av näringslivsarbete.