OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med produktutveckling i ett företag i mycket stark utveckling? Lockas du av utmaningen att leda ett utvecklingsteam och utvecklingsprojekt i ett företag som tillverkar fritidsglädje och Den Nya Semesterlyxen? Då kanske rollen som utvecklingschef är något för dig.
Ditt nya arbete
I rollen som utvecklingschef hos oss får du använda dina kunskaper inom produktutveckling från idé till överlämning av ny produkt till produktion. Du har personalansvar och leder ett utvecklingsteam på i dagsläget 6 personer som designar och konstruerar husvagnar. Teamet består av konstruktörer inom chassi, kaross, VVS, gasol, elektronik, styrsystem, inredning och teknisk dokumentation. Du leder alla produktutvecklingsprojekt inom dina expertområden i samverkan både internt och externt. Du bidrar aktivt till nya utvecklingsprojekt och godkända produkter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att svara för design, konstruktion, underlag för beredning, produktvård för produktion, marknad och eftermarknad. Du ansvarar för utveckling av verktyg och arbetsmetoder inom utvecklingsavdelningen. Du ser till att ansvarig för teknisk dokumentation får underlag för bild och textframställning av våra instruktionsböcker, reservdelsunderlag och annan teknisk information. En viktig del i denna roll innebär att se till att nya produkter uppfyller de krav som ställs via lagar eller förordningar från olika myndigheter.
I rollen ingår samverkan med kunder samt till stor del med marknadsgruppen, säljavdelningen, inköp, teknik- och produktionsgruppen samt ekonomi. Du är medlem i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.
Du utgår från Dorotea, med stora möjligheter att delvis arbeta på distans.
Din profil
Vi tror att du har en bakgrund inom projektledning och produktutveckling. Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet samt erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt. Det är meriterande om du även har en teknisk utbildningsbakgrund samt kunskaper inom CAD- och PDM-system – vi använder Solid Edge och Teamcenter, samt att du är en van användare av affärssystem – vi använder Monitor. Vi förutsätter att du uttrycker dig väl på både svenska och engelska.
Din personlighet väger tungt i urvalsprocessen. Vi söker dig med stort engagemang som har förmågan att självständigt driva ditt eget arbete framåt, samtidigt som du trivs i nära samarbete med olika funktioner inom företaget. Du är kommunikativ, professionell och kvalitetsmedveten. Egenskaper som är särskilt värdefulla i denna roll är att man är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad.
Då vi har en övervikt av manliga medarbetare ser vi gärna kvinnliga sökanden till tjänsten.
Din ansökan
I denna process samarbetar vi med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta VD Tony Ekström, 070-351 51 64, tony@soliferpolar.com. Välkommen med din ansökan snarast, men senast den 30 oktober via www.vedea.se/CV. Vi tillämpar löpande rekrytering – urval kan ske innan sista ansökningsdag.
Facklig representant: Stig Figaro, Unionen, 0942-520 11, stig@soliferpolar.com
Organisationsbeskrivning
SoliferPolar tillverkar husvagnar och husbilar med särskild tanke på vårt nordiska klimat. I över 50 år har företaget levt sig in i hur regn och sol, kyla och värme kommer att påverka kundens boende. På Polarfabriken i Dorotea läggs stort fokus på vad husvagnsfrihet egentligen är. Oavsett vart husvagnsägaren styr sin semester ska vagnarna ge komfort och bekvämlighet. Då behövs en husvagn som klarar både värme och kyla. Därför passar det extra bra att fabriken ligger i Lappland – vilket är ett perfekt ställe att testa så att husvagnarna verkligen håller måttet i vinterklimat. På fabriken i Dorotea arbetar ca 110 personer, varav 27 personer med administrativa uppgifter. Läs mer om SoliferPolar på http://www.soliferpolar.com