OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga upp nya processer och KPI paket inom ett snabbväxande innovativt bolag inom en av framtidens branscher? Just nu söker vi en erfaren business controller med grymma excel-skills som vill ta sig an en ny möjlighet.
Ansvarsområden
I din roll stöttar och utmanar du medarbetare och chefer inom ditt ansvarsområde och bidrar till ökad förståelse av ekonomiska samband. I rollen ingår även att driva ständiga processförbättringar och säkerställa hög rapporteringsstandard. Det är nödvändigt att ha en förståelse för helheten såväl som känsla för detaljer.
Ansvar för budget- och prognosarbete, års-, kvartals och veckoprognoser samt förbereda den månatliga kassaflödesprognosen.
Ansvar för analys och uppföljning av avvikelser till budget, prognoser och tidigare perioder.
Du arbetar för att frågor avseende månadensekonomi besvaras samt identifierar proaktivt trender och förbättringspotential.
Stödja den lokala ledningen i att förverkliga sina finansiella mål och ge dem analys och beslutsstöd.
Du driver olika optimeringsprojekt & bidrar med effektivisering av processer.
Adhoc uppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi samt fem års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av redovisning.
Som person är du affärsmässig, kommunikativ och kan förmedla effektivt och är mån om att leverera god kvalitet. Du behärskar svenska och vårt koncernspråk engelska i både tal och skrift. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem samt är vass i Excel ser vi som en självklarhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Vi ser gärna att du bifogar ett CV på engelska.
För information: Jacob Öberg, Consultant Manager, jacob.oberg@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044