Utvecklingsdriven förvaltningsledare mellan verksamhet och IT

Arbetsbeskrivning

Är du förändringsbenägen och drivs av att jobba med modern digitalisering? Är du en drivande projektledare med en stark analytisk förmåga och har erfarenhet från arbete med kravställning och förvaltning? Nu har du möjligheten att få vara med på en spännande resa och vara länken mellan verksamheten och IT. Till Ekonomi & Finans söker Länsförsäkringar AB nu en förvaltningsledare med övergripande ansvar för förvaltningsledningen och kravanalysen av ekonomifunktionens IT-system.

Om jobbet

Din utmaning

I ditt ansvar ingår att agera länk mellan å ena sidan verksamhetens behov och å andra sidan IT som utförare av verksamhetens krav. Till din hjälp har du ett antal objektspecialister med kompetens om såväl verksamhet som system.



Du kommer att ansvara för förvaltningen av enhetens samlade systemstöd, vilket innebär att vara med och analysera krav på digitalisering och automatisering av processer samt ansvara för att hålla ihop systemförvaltningen för objektet.



Löpande innebär det att se till att förvaltningens leveranser planeras, genomförs och att det dagliga förvaltningsarbetet fungerar.



Arbetsuppgifter

I rollen som förvaltningsledare och kravanalytiker driver du uppdraget utifrån förvaltningsmodellen PM3, något som i huvudsak innebär följande:



• Du styr förvaltningen affärsmässigt och projektlikt genom årliga planer

• Du ansvarar för att ställa krav och hålla ihop förvaltningens releaser, d.v.s. från krav till test

• Du säkrar nya, gemensamma arbetssätt och en styrbar förvaltning i praktiken

• Du agerar bollplank till objektspecialisterna och leder deras arbete

• Du rapporterar framdrift och skapar beslutsunderlag som underlättar styrning och beslutsfattande



I uppdraget som kravanalytiker kommer du att delta i enhetens projekt, uppdrag och utvecklingsaktiviteter för att säkerställa att verksamheten och förvaltningens behov når IT på ett korrekt sätt.



Sammantaget ser du till att verksamheten har den affärsmässiga förvaltning den behöver och att den både är kostnadseffektiv och ger hög verksamhetsnytta.

Vem är du?

Du har en akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi och/eller systemvetenskap och har ett par års erfarenhet inom något av dessa områden. Som person är du noggrann, drivande och samarbetsinriktad, samt har en förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du strukturerad, har en god analytisk förmåga och är leveranssäker.



För att trivas hos oss krävs förmåga att växla mellan process och system, mellan helhet och detaljer, alltså allt från strategisk nivå till vardagens små utmaningar.



För att lyckas med tjänsten har du:



• Erfarenhet av utvecklings- och förvaltningsarbete såväl ur verksamhets- som IT-perspektiv

• Erfarenhet av krav- och testarbete

• Erfarenhet av att operativt leda ett team. Projektledarerfarenhet är meriterande

• God kommunikativ förmåga i tal och skrift i såväl engelska som svenska. Detta är ett krav då mycket av arbetet innebär kontakter med både leverantörer och andra enheter inom LFAB

• Kunskap om ekonomiska processer och ekonomisystem



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbetar aktivt med ständiga förbättringar av våra processer. Vi förväntar oss därför att du är med och utvecklar arbetssättet enligt Lean.

Om vår kund

Ekonomi & Finans är Länsförsäkringar AB:s gemensamma ekonomifunktion med ansvar för koncernens verksamhetsstyrning, finansiella rapportering, kapitalplanering och betalningsfrågor. Inom Ekonomi & Finans finns grupperingen Process och Systemstöd som har det samlade ansvaret för utvecklingen och förvaltningen av enhetens verksamhetsnära IT-stöd.



Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Vi svarar gärna på dina frågor

I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar AB med Talents of Sweden. Om du har frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Andreas Alexander, telefon 0736-481623. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.

Länsförsäkringar – en unik arbetsgivare

Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra.



Välkommen till en arbetsgivare som inte är som alla andra! Läs mer om Länsförsäkringar AB med dotterbolag.

http://www.lansforsakringar.se/om-oss/om-lansforsakringsgruppen/lansforsakringar-ab/

 

Sökord: Bank, försäkring, projektledare, förvaltningsledare, IT, kravställning, ekonomi, jobb, Talents of Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 november 2017

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024