Utvecklingsinriktad administratör till Miljökontoret

Utvecklingsinriktad administratör till Miljökontoret

Arbetsbeskrivning

Miljökontoret arbetar för grannen, granen och framtida kottar. Med 40 anställda, är miljökontoret en egen förvaltning under miljönämnden vid Sundsvalls kommun. Vårt uppdrag är att kontrollera att lagstiftarens mål för miljö och hälsa uppfylls i Sundsvall. Vi förstärker nu vårat team med ytterligare en medarbetare till vårt verksamhetsstöd, som idag består av två personer.

I din roll kommer du tillsammans med ditt team ge högklassig service både till dina kollegor och våra medborgare. Du är spindeln i nätet och ser helheten. Som en del i vår servicefunktion kommer du att vara med att utveckla arbetets innehåll.

Hos oss värdesätter vi en god teamkänsla där det är högt i tak och nära till skratt. En naturlig del i jobbet är att delta i aktiviteter som främjar detta. Vi har en friskvårdsgrupp som några gånger per år anordnar roliga aktiviteter för att öka trivsel och gemenskap inom förvaltningen.

Hos oss har du tillgång till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Vi erbjuder även möjlighet till flexibel arbetstid och delvis arbete på distans.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att arbeta med diarieföring i miljökontorets ärendehanteringssystem (ECOS), mestadels via vår digitala myndighetspostlåda där inkommande handlingar behöver vidareförmedlas, diarieförs och ibland även besvaras.

Du kommer delta i kvalitetsutvecklande arbete med digitalisering av exempelvis e-tjänster och arkivering. Arbetet inkluderar också andra administrativa och vissa ekonomiska uppgifter (reskontra), även enklare handläggning förekommer.

Du kommer också att;
-Ge service externt till allmänheten, samt internt till dina kollegor på kontoret
-Vara superanvändare för vårt verksamhetssystem
-Utlämna handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranska handlingar inför utlämnande
-Sköta enklare handläggning
-Upprätta, underhålla och utveckla interna rutiner och planer
-Hantera uppgifter om dataskydd (GDPR) inklusive incidentrapportering

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom administration och ekonomi, alternativt redovisning. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat på en offentlig myndighet och att du har arbetat med ärendehantering, databashantering, informationssäkerhet och dataskydd.

Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom ekonomi, juridik, administration eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är förmånligt om du har erfarenhet av att arbeta i databashantering och programmet Ecos.

Som en del i vårt team har du en viktig roll som ansiktet utåt. Du bör ha ett gott bemötande och en god känsla för service. Därför är det önskvärt att du tidigare har erfarenhet inom mail- och telefonikundservice.

Som person har du lätt för att engagera dig och strukturera ditt arbete, du har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du bidrar till att ditt team utvecklas och når sina mål. Vi arbetar löpande med att förbättra våra arbetssätt och där har verksamhetsstöd en central roll. Du bör därför vara flexibel och nyfiken på nya arbetsuppgifter och arbetssätt.

För att klara av rollen kan du göra dig förstådd på både svenska och engelska, du är bra på att kommunicera i tal och skrift, samt att du har grundläggande IT vana.

ÖVRIGT
En anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kerstin Nordensson
060-19 47 05, 070-572 59 40
Britt Wöhrman
060-19 25 80, 070-681 75 56
Stefan Unga
060-19 25 46, 070-672 92 13
Björn Melander, Rektor
070-2340503
Britt Wöhrman
060-19 25 80
Monika Hillvall
060-56 39 71
Johan Henriksson, Rektor
060-19 49 26, 073-275 2859
Tara Al Obaidy
070-180 04 78
Christoffer Axelsson
060-19 47 57
Anita Bdioui
070-647 14 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundsvalls kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Norrmalmsgatan 4
None

Postadress

Norrmalmsgatan 4
Sundsvall, 85185

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024