Utvecklingsinriktad CFO

Utvecklingsinriktad CFO

Arbetsbeskrivning

Vår verksamhet är inom service, utbildning och försäljning av plåtbearbetningsmaskiner till verkstadsindustrin, vårt fokus är på pressar. Vi omsätter idag ca 55 mkr och är 26 anställda. Vi har vår grund i 40 års erfarenhet, men siktet är framåt. Ett på riktigt genomgripande förändringsarbete kombinerat med offensiva expansionsplaner gör att våra tillväxtmål är dubblerad omsättning till 2024 för ytterligare dubblering till 2028. Vi klarar det genom etablering på nya marknader, moderniserat erbjudande och en förstärkt organisation.






Utvecklingsinriktad CFO till Olssons Maskinservice AB

Välkommen! Vi söker dig som är innovativt utvecklingsinriktad, och samtidigt den som får saker gjorda. Du behövs för att vi, i vår förändringsresa, vill lyfta administrationen från relativt traditionella processer till mer moderna och effektiva arbetsmetoder.




Vad vi erbjuder dig

Som CFO hos oss ansvarar du för vår administration, det är en bred roll som innefattar bland annat redovisning ,controlling och HR-frågor. Du driver, förbättrar och vidareutvecklar processer, rutiner och system för detta. Du ingår i ledningsgruppen där vi tillsammans har en öppen dialog om våra mål och vägen dit.




Vilka är vi?

Ett framgångsrikt familjeföretag med ambitioner att vara branschledande och ligga i framkant med ny teknik och digitalisering. Marknadsfokus är på de nordiska länderna samt Baltikum och Polen. Huvudkontoret finns i Vingåker med ett antal servicecenter nära våra kunder.

Företaget har tillsatt ny VD samt en extern ordförande som en del i affärsplanens ambitiösa tillväxtmål, här är du som vår CFO också en mycket viktig del. Dessutom förstärker vi med en servicechef – tipsa om du känner någon!




Vad vi söker

Vi söker dig som prestigelöst gillar den omväxling som blir i ett mindre bolag vid en tillväxtfas där arbetsuppgifter kan variera från förvärvsstrategier till löpande administrativa uppgifter. Du bör ha universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och en bred erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för digitalisering och automation av processer inom dina ansvarsområden.

Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann. Du har en god förmåga att se samband och hitta utvecklande och effektiva lösningar. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta operativt i det dagliga, till exempel med löpande redovisning, löneadministration, skatte- och inkomstdeklarationer, prognos och KPI-arbeten.

Att du, likt oss som redan jobbar här, är en hjälpsam lagspelare gör att du kommer passa perfekt in i vårt gäng.




Välkommen till oss!

Vi samarbetar med AS&B Executive, för mer information kontakta Mikael Jacobsson 0725-130 690. Din ansökan lämnar du senast den 22/3 via www.asb-executive.se

Välkommen till oss!

Mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 22 mars 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024