OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 270 000 anställda.Är du en samhällsintresserad kommunikatör som vill jobba både operativt och strategiskt med att utveckla Arbetsgivarverkets digitala kommunikation? Då är det kanske dig vi söker.
Om enheten
Arbetsgivarverkets enhet för kommunikation och intressebevakning består av sju kommunikatörer och fem utredare samt en enhetschef som arbetsleder kommunikatörerna och en gruppchef som arbetsleder utredarna. Med medlemsfokus, planerad kommunikation och proaktiv intressebevakning bidrar vi till att uppnå Arbetsgivarverkets mål att stödja och samordna den statliga arbetsgivarpolitiken. Kommunikatörerna arbetar brett och mångsidigt men har olika inriktningar mot exempelvis webb/intranät, sociala medier, grafisk formgivning och employer branding. Enhetens utredare producerar bland annat rapporter och analyser för våra olika målgrupper.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en rutinerad kommunikatör med erfarenhet av att utveckla digital kommunikation och driva kommunikationsprojekt. Hos oss får du på uppdrag av Arbetsgivarverkets medlemmar vara med och utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken och staten som attraktiv arbetsgivare. Du kommer som kommunikatör att knytas till olika projekt och arbetsgrupper och kommer att få ett eget ansvar för olika utvecklingsaktiviteter. Du kommer att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor till både medarbetare och chefer och tillsammans med kollegorna utveckla vår kommunikation och våra digitala kanaler. I arbetet är målgruppsanpassad kommunikation, lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och dataskyddsförordningen viktiga aspekter och framgångsfaktorer. Du kommer också att skriva texter och nyheter till våra olika kanaler och samordna produktion och publicering av filmat material.
Dina kvalifikationer
Vi vill att du ska ha:
• akademisk examen från universitet eller högskola inom medie- och kommunikationsvetenskap alternativt journalistik eller motsvarande
• jobbat med webbpublicering och textproduktion i minst två år för en och samma arbetsgivare
• erfarenhet av att driva kommunikativt utvecklingsarbete och av projektansvar
• goda kunskaper i att mäta, följa upp och analysera digital kommunikation i sociala medier och för webbplatser
• goda kunskaper i att publicera med Optimizely/DXP eller liknande publiceringsverktyg samt i Officeprogrammen
• en god språklig förmåga där klarspråk och målgruppsanpassad kommunikation är självklarheter
• erfarenhet av digitalt tillgänglighetsarbete, exempelvis för webbsidor och pdf-filer.
Det kan vara meriterande om du har:
• erfarenhet av att producera och systematisera filmat material
• grundläggande kunskaper i bildbehandling (till exempel Photoshop) och i programmet Adobe Acrobat (främst kopplat till tillgänglighetsanpassning).
Personliga egenskaper
Som person har du lätt för att samarbeta och ser dialog som ett verktyg för att utveckla vår kommunikation. Vidare har du servicekänsla och är öppen för att hjälpa till där du behövs. Vi vill även att du har en pedagogisk förmåga när du stödjer och utbildar dina kollegor för att vi ska kunna nå våra kommunikativa mål.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi har förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka.
Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi har ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm, nära T-centralen.
Läs gärna mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsgivarverket.se och vår plattform Jobba statligt på www.jobbastatligt.se
Är du intresserad?
Har du frågor och vill veta mer om jobbet, kontakta rekryterande chef Lars Andrén via e-post: lars.andren@arbetsgivarverket.se. Du kan också kontakta HR-specialist Anna Dennemark. Du når båda på telefon via växeln på nummer: 08-700 13 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 mars 2024.
Som en del av urvalsprocessen kan det bli aktuellt att visa arbetsprover.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 290 000 anställda.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11