OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik?
Tjänsten är placerad inom verksamhetsområde Stöd och styrning som ansvarar för stöd och normering i myndighetsgemensamma verksamhetsfrågor. Verksamhetsområdet håller på att formera en helt ny stödenhet med fem medarbetare som är placerade på olika orter i Sverige. Uppdraget för enheten är att ansvara för det interna stödet inom verksamhetsområde Stöd och styrning och ytterligare ett verksamhetsområde som ansvarar för myndighetens utvecklingsfrågor. Det interna stödet innebär chefsstöd i frågor som exempelvis verksamhetsplanering, ekonomistyrning, ekonomiadministration, administrativt kommunikationsstöd, personaladministration, avtal och inköp. Vi inom det interna stödet har olika roller med ett tätt samarbete och kontinuerlig dialog.
Arbetsuppgifter:
Vi söker en utvecklingsinriktad ekonom som trivs med varierande arbetsuppgifter.
Du ska vara ett kvalificerat stöd till chefer och medarbetare inom verksamhetsområdena när det gäller ekonomistyrning, såväl i budgetering som uppföljning, analys och prognos. Du ska också ansvara för den ekonomiadministration som krävs inom de två verksamhetsområdena.
Myndighetens arbete med avtalsförvaltning samordnas centralt inom myndigheten. Din roll i det arbetet är att samordna arbetet inom verksamhetsområdena samt fungera som stöd till chefer vid både framtagande, uppföljning och utvärdering av avtal med leverantörer och samarbetspartners samt vid behov rekommendera och genomföra åtgärder.
I tjänsten ingår att vara behörig beställare och ansvara för de inköp som behövs till verksamhetsområdena. Det kan även ingå att genomföra förnyade konkurrensutsättningar enligt lagen om upphandling.
Du kommer främst att arbeta i IT-systemen UBW (Unit4 Business World), W3D3 och Microsoft office.
Eftersom stödenheten är en liten enhet kan även andra arbetsuppgifter inom enhetens uppdrag förekomma i tjänsten.
Både enheten och tjänsten är nya, vilket innebär att du kommer att vara en del av arbetet med att utveckla rollen och arbetssättet i nära samarbete med övrig verksamhet. Här blir nyckel till framgång din förmåga att bygga relationer och nätverk samt din förmåga att både utmana och stödja våra chefer beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål.
Även om de flesta möten sker digitalt så kan tjänsten innebära resor.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som
* har fullgjort en, för arbetsuppgifterna, relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning.
* har minst tre års dokumenterad erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete.
* uttrycker dig mycket väl i tal eller teckenspråk på svenska samt skrift på svenska.
Det är meriterande om du
* har erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter
* har erfarenhet av att arbeta som chefsstöd
* har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
* har erfarenhet av avtalstolkning och avtalsförvaltning
* har erfarenhet av UBW
* har erfarenhet av och kännedom om Specialpedagogiskt skolmyndigheten.
Personliga egenskaper
* Du tycker om att arbeta i en snabbrörlig verksamhet och motiveras av att i detta skapa ordning och reda med hög kvalité.
* För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
* Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
* Du är utåtriktad och har ett positivt bemötande.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
Tjänsten är tillsvidare på heltid. Tillträde 1 juni 2021.
Vi tillämpar sex månaders provanställning
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Placeringsort Örebro eller Solna.
ANSÖKAN
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anneli Wallin, anneli.wallin@jeffersonwells.se, eller 019-166552.
Sista ansökningsdag 14 mars 2021.
Ansök via https://www.spsm.se/om-oss/jobba-hos-oss/
OBS! ANSÖK EJ VIA JEFFERSON WELLS HEMSIDA
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Ylva Zetterlund
010-473 60 17
ST Göran Hanell
010-473 55 18
Saco-S Sören Karlsson
010-473 65 61
Rektor Elisabeth B Starfelt
010-473 56 23
Rektor Janne Steneberg
010-473 52 02
SACO-S Sadreddin Behzadmehr
010-473 51 56
IT-chef Peter Green
010-473 6020
IT-tekniker Göran Lindkvist
010-473 50 55
Rekryteringskonsult Poolia Maria Nyberg
072-711 04 90
HR-specialist Sonja Näsholm
010-473 51 14